عقد اخوت در ۶۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور فردا قرائت خواهد شد

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از قرائت عقد اخوت (پیمان برادری) همزمان با روز عید غدیرخم در جشن ولایت علوی ، اکمال دین نبوی در ۶۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی اظهار کرد:ازاعمال مهم در روز عید غدیر و عید ولایت ،خواندن عقد اخوت و پیمان برادری میان مؤمنین است.
وی با بیان اینکه در انجام این امر استحبابی  توجه به نکاتی ضروری است ، افزود:این عقد تعهداتی همچون ارث و محرمیت افراد وابسته به طرفین را ایجاد نمی‌کند، بنابراین، این افراد از هم ارث نمی‌برند و هیچ‌گونه رابطه محرمیت میان وابستگان آن‌ها ایجاد نمی‌شود و این عقد، فقط و فقط میان دو مرد و یا دو زن منعقد می گردد، لذا  هیچ زن و مردی نمی‌توانند این عقد را در بین خود جاری کنند و خواهر و برادر شوند.
حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: ضروری نیست صیغه عقد اخوت حتماً به عربی خوانده شود، بلکه اگر آن را به فارسی یا زبان دیگری هم جاری کنند صحیح است؛ اما باید الفاظی را بکار برند که معنی این عقد را برساند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مضمون این عقد رعایت برخی امور معنوی نسبت به یکدیگر در دنیا و پس از مرگ است و بطور مثال برادران متعهد می‌شوند که در دنیا همدیگر را از دعا فراموش نکنند و در آخرت هم اگر از اهل نجات و شفاعت باشند، همدیگر را شفاعت کنند
برچسب ها: عقد ، اخوت ، بقعه ، متبرکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.