براي نخستين بار در تاريخ واليبال ايران؛

حضور يك مدرس ایرانی در دوره VIS قزاقستان

مدیر کمیته انفورماتیک فدراسیون والیبال بنا به دعوت فدراسیون والیبال قزاقستان برای تدریس دوره "سیستم آمار و ارزیابی والیبال" (VIS) راهی قزاقستان می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، مرتضی افجه ای پنج شنبه دوم آبان ماه تهران را به مقصد آلماتی ترک می کند تا از روز جمعه سوم آبان ماه تدریس در دوره سیستم آمار و ارزیابی والیبال قزاقستان که زیر نظر FIVB برگزار می شود را به مدت شش روز بر عهده گیرد.
مدیر کمیته VIS فدراسیون والیبال ایران در مدت تدریس این دوره در قزاقستان به دور روش تئوری و عملی این دوره را آموزش خواهد داد.
شرکت کنندگان در کلاس های تئوری با روش و سیستم های صحیح جمع آوری آمار در رشته ورزشی والیبال آشنا می شوند و در مسابقات جام ریاست جمهوری قزاقستان نیز به صورت عملی این روش ها را تمرین خواهند کرد.

مهندس مرتضی افجه ای با بیان اینکه اعزام مدرس از ایران برای تدریس این دوره برای نخستین بار انجام می شود و این دوره زیر نظر فدرسیون جهانی والیبال است، گفت: سیستم های آمار و ارزیابی والیبال یکی از محورهای مهم برای رشد فنی والیبال محسوب می شود.

وی تاکید کرد: کشورهای جهان هر میزان در راه یادگیری این روش های هزینه کنند، بودجه خود را دور نریخته اند، زیرا بازگشت اطلاعات این سیستم ها برای شناسائی نقاط ضعف و فوت والیبال اهمیت زیادی دارد.

مدیرکمیته انفورمارتیک فدراسیون والیبال به آغاز لیگ برتر والیبال ایران از پنجم آبان ماه اشاره کرد و گفت: اجرای این سیستم هزینه زیادی دارد، اما امیدارم روزی لیگ برتر والیبال ایران نیز از این روش ها استفاده کند. پیشنهاد حضور VIS برای دیدار نهایی لیگ برتر امسال را داده ایم و منتظر اعلام نظر فدراسیون هستم.

پايان متن/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار