عقب‌نشيني وزارت خارجه آمريکا: منظور "شرمن"، دی‌‌ان‌‌ای ایرانی‌‌ها نبود!

پس از واکنش‌‌ها به سخنان معاون وزیر امور خارجه آمریکا، سخنگوی این وزارت‌‌خانه گفت منظور وندی شرمن این نبوده است که ایرانی‌ها به طور ژنتیکی فریب‌کار هستند. پیش‌‌تر از وندی شرمن نقل شده بود که گفته "فریب‌‌کاری در دی‌‌ان‌‌ای ایرانیان است".

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از بي بي سي، "ماری هارف"، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه ایالات متحده، روز سه‌‌شنبه اینکه منظور وندی شرمن، دی‌ان‌ای ایرانی‌ها بوده باشد را رد کرد.

او در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال بی‌بی‌سی فارسی گفت: "ما به‌صراحت از خیلی از سخنان رئیس‌جمهور روحانی تقدیر کرده‌ایم. لحن او و همچنین لحن هیئت ایرانی در مذاکرات ۱+۵ را تحسین می‌کنیم و امیدواریم این لحن، تداوم داشته باشد."

این موضع‌‌گیری دولت آمریکا پس از بالاگرفتن واکنش‌‌ها در ایران به اظهارات نقل‌‌شده از وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام شده است.

شرمن، از طرف آمریکا در مذاکرات ۱+۵ با ایران حضور داشت و با لحن مثبتی درباره این مذاکرات سخن گفته است.

اظهارات وندی شرمن که واکنش‌‌برانگیز شده، به چند هفته پیش باز می‌‌گردد.

در واکنش، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، گفته است: "از چنین کشوری که به تعهدات بین‌‌المللی پایبند نبوده و از رژیم صهیونیستی که کانون تهدید برای خاورمیانه است حمایت می‌‌کند، این‌‌گونه اظهارنظرها بعید نیست."

در این باره مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت: "اگر اظهارات سیاسی و اظهارنظرهای سیاسی خانم شرمن مشابه مباحثی باشد که از ایشان نقل شده، باید به سایر اظهارنظرهای ایشان ابراز تردید کرد."

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه همچنین گفت: "به نظرم تمرکز بر این قبیل موارد که بین ما فاصله می‌اندازد، ما را به جایی نمی‌رساند."

او در عین حال تاکید کرد که ایران و آمریکا پیش از این بارها به شکل علنی گفته بودند که به طرف دیگر اعتماد ندارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
شرمن خانم ، خودتی.
آخرین اخبار