افضلی‌فرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

حضور وزیر پیشنهادی علوم در جلسه کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: جلسه‌ای برای آشنایی با برنامه‌های فرجی‌دانا وزیر وزارت پیشنهادی علوم معرفی برگزار شد.

 مصطفی افضلی‌فرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در مورد جلسه کمیسیون اصل 90گفت: امروز جلسه‌ای برای آشنایی با برنامه‌های فرجی‌دانا که برای وزارت علوم معرفی شده‌اند برگزار شد و همچنین گزارش دیوان محاسبات در مورد تفریق بودجه سال 90 و بررسی عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور که نتیجه بررسی کمیسیون اصل 90 از عملکرد سازمان ملل براساس گزارشات دیوان محاسبات، چند نکته را مشخص کرد.  
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 ادامه داد:‌ در این جلسه مشخص شد که اطلاعات، مستندات و اقدامات صورت گرفته پیرامون مطالعات موضوع ماده 48 قانون محاسبات گزارش نشده است و همچنین اینکه سازمان خصوصی‌سازی مطابق تبصره یک بند 71 فهرست خریداران حقیقی و حقوقی دارای بدهی مالیاتی بوده‌اند و احکام قضایی آنان صادر گردیده است را به سازمان امور مالیاتی اعلام کرده و این سازمان در خصوص وصول رقم فوق هیچ اقدامی به عمل نیاورده است.  
 
افضلی‌فرد در ادامه بیان کرد: همچنین در خصوص راهکارهای مبارزه با فرار مالیاتی در عین حال که کلاس‌های آموزشی تشکیل شده اما به دلیل اینکه سازوکارهای لازم و بسترهای تبادل اطلاعات و عدم استقرار کامل مالیات الکترونیکی باعث عدم اجرای طرح جامع مالیاتی شده است، لذا بخش مبارزه با فرار مالیاتی موفق و محقق نبوده و همچنین فرار مالیاتی در سطح وسیعی وجود دارد.  
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 اظهار داشت:  واحدهای وصول و اجرای امور مالیاتی از اهرم‌های قانونی موجود در آئین‌نامه اجرایی ماده 218 قانون مالیات‌ها به صورت کامل استفاده نکرده‌اند و این فرآیند کمیسیون اصل 90 از عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور بود.
 
وی در ادامه بیان کرد: مسئله بعدی نیز در خصوص ارائه پرونده شماره 3694 بود که رعایت نکردن موازین زیست‌محیطی در احداث مسئله بندر کاسپین از توابع بندر انزلی بود.  
 
افضلی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون اقدامات عدیده‌ای انجام داده و پاسخ‌های متفاوتی را دریافت کرده که نهایتا سازمان حفاظت محیط زیست به غیرقانونی بودن احداثات اشاره نموده است. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: افضلی ، نماینده ، نمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار