انتقاد "ديده بان حقوق بشر" از کشتار غیرنظامیان یمنی توسط آمريکا

سخنگوي سازمان ديده بان حقوق بشر تاکيد کرد آمريکا با حمله پهپادهايش به يمن قوانين بين المللي را نقض کرده و صدها غيرنظامي را کشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ تمارا الرفائي سخنگوي ديده بان حقوق بشر که در قاهره به سر مي برد گفت ما از عدم شفافيت آمريکا در خصوص شرايط حمله پهپادهاي آمريکايي به روستاها و مناطق مسکوني باديه نشينها و غيرنظاميان انتقاد داريم.

 اين حملات به بهانه جنگ با تروريسم و تعقيب تروريستها صورت مي گيرد. ما خواستار علني شدن اطلاعات دولت آمريکا مرتبط با اينگونه حملات هستيم و از دولت آمريکا مي خواهيم چنين حملاتي را در کشوري نظير يمن توجيه کند. آمريکا مدعي است مناقشه يمن بين دولت مرکزي و القاعده ربطي به آمريکا ندارد.

سخنگوي ديده بان حقوق بشر درباره ابعاد اين گونه حملات  گفت بر اساس تحقيقات ما درباره حملاتي که در سالهاي 2009 ، 2012 و 2013 عليه به اصطلاح رهبران القاعده صورت گرفته، تلفات غيرنظامي زيادي برجا مانده است.

زنان و کودکاني که در نزديکي اين حملات زندگي مي کنند، جان خود را از دست مي دهند در شش حمله اي که ديده بان حقوق بشر به مطالعه عميق آنها پرداخته است، هشتاد و دو نفر کشته شدند که دست کم پنجاه و هفت نفر از آنان غيرنظامي بودند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار