سازمان امنیت ملی اسپانیا از احتمال جاسوسی آمریکا از این کشور خبر داد

سازمان امنیت ملی اسپانیا پس از جاسوسی های آمریکا از کشورهای اروپایی احتمال داده اند که مقامات کاخ سفید از این کشور نیز جاسوسی کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، مقامات این کشور اروپایی اعلام کرده اند که سازمان امنیت ملی آمریکا به اندازه ای قوی است که که زمانی که از کشورهای مختلف اروپایی همچون آلمان و فرانسه جاسوسی کرده اند بسیار محتمل است که ارتباطات اینترنتی و تماس های تلفنی شهروندان و مقامات کشور ما را نیز کنترل کرده باشند.
طبق گزارش روزنامه"ال پائیس" مقامات این کشور توجیه شده اند که مقامات واشنگتن ارتباطات  سیاستمداران این کشور را کنترل می کنند .
چندی پیش که ادروار اسنودن، کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا اطمینان داد که مقامات کاخ سفید نه تنها از کشورهای کوچک و تحت سلطه خود جاسوسی نکرده بلکه از متحدانش نیز جاسوسی کرده اند یه همین دلیل دولت اسپانیا تصمیم گرفت تا گونزالو د بنیتو، معاون وزیر خارجه خود را به واشگتن فرستاده تا در این خصوص تحقیق کند.
از سوی دیگر مقامات این کشور اروپایی سفیر آمریکا در کشور خود را نیز فراخواندند و از او خواستند تا در خصوص اظهارات اسنودن توضیح دهد و او نیز اطمینان داد تا مقامات کشورش خیلی سریع در این خصوص توضیح دهند اما تا به دیروز مقامات این کشور هیچگونه توضیحی ارائه نکرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار