اردبیل/

سرانه صادرات در اردبیل 100 دلار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سرانه صادرات استان اردبیل حدود 100 دلار است در حالی که این سرانه به طور میانگین در کشور 300 دلار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ارژنگ عزیزی دیروز در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات در اردبیل، اظهار داشت: صادرات یکی از ظرفیت‌ها و استعدادهای ملی و جهانی است که می‌تواند به تولید داخلی رونق بخشیده و زمینه اشتغال و بهره‌وری بالا را فراهم کند.

وی رونق صادرات را زمینه‌ساز کاهش ریسک و افزایش رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی و بین‌المللی توصیف کرد و افزود: تنوع تولید و بازاریابی‌های مختلف می‌تواند به تحکیم و قدرتمندی بخش اقتصادی و صادرات کمک کند که این خود بسترساز اشتغال مولد است.

عزیزی، ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی و نگاه ویژه به این امر را به همراه افزایش تولید یادآور شد و تصریح کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های فعال در حوزه صادرات غیرنفتی است به طوریکه سالانه هزاران دلار از محصولات صنایع تبدیلی و کشاورزی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد:‌ در نیمه اول امسال 37 میلیون دلار صادرات با تراز تجاری مثبت 19 درصد از این استان انجام شده است.

وی رقم ترانزیت انجام شده از این استان را 628 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد:‌ عمده صادرات ما سیب‌زمینی، سنگ‌های ساختمانی، ماشین‌آلات مواد غذایی، مصنوعات چوبی و پلاستیکی بوده که به کشورهای مختلف آذربایجان، عراق، ترکیه، گرجستان و ونزوئلا صادر شده است.

عزیزی در ادامه سرانه صادرات این استان را 100 دلار اعلام کرد و بیان داشت: ما با میانگین کشوری که حدود 300 دلار است فاصله زیادی داریم، اما معتقدیم که افزایش تسهیلات و اعطای جوایز صادراتی به این بخش و حمایت از سرمایه‌گذاران می‌تواند در سال حماسه اقتصادی بستر تحول جدی را فراهم آوردز/.

برچسب ها: اردبیل ، سرانه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.