در پي زنده ماندن يك محكوم پس از اجراي حكم اعدام؛

وزير دادگستري: براي عفو يا تنزيل در حكم اعدام با دستگاه قضايي رايزني كرده‌ام

وزير دادگستري گفت: تلاش خود را براي جلوگيري از اجراي دوباره حكم اعدام عليرضا. م خواهم كرد و در اين رابطه مذاكرات مثبتي را با دستگاه قضايي داشته‌ام.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين "مصطفي پورمحمدي" در توضيح نظر خود در مورد اجراي دوباره حكم اعدام "عليرضا.م" كه پس از اعدام و تاييد پزشكي قانوني زنده مانده  است، اظهارداشت: اين يك مورد بسيار نادر و كم سابقه است و جز يكي دو مورد، مشابهي نداشته است.

وي گفت: پزشكي قانوني علائم حياتي فرد اعدام شده را بررسي كرده بود و براساس مستندات جواز دفن را صادر كرده بود اما بعد معلوم شد كه اين فرد هنوز فوت نكرده و به حياتي دوباره رسيده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با بيان اينكه عليرضا. م اكنون هم وضع جسمي مناسبي ندارد گفت: پزشكان در حال تلاش هستند تا وي به وضعيت جسمي بهتري برسد و اميدوارم كه اين تلاش نتيجه بخش باشد.

براساس اين خبر به نقل از وزارت دادگستري؛ وي با بيان اينكه تصميم گيري در اين مورد يك بحث فقهي و حقوقي جدي است گفت: در اين باره ديدگاه‌هاي متفاوتي وجود دارد و نمي توان به نظر واحدي استناد كرد. دو طرف دلايل خود را دارند ولي من فكر مي كنم اين موضوع جداي از اين مورد خاص نيازمند بررسي حقوقدانان و فقها است.

وزير دادگستري گفت: بنده معتقدم اجراي دوباره اين حكم اتفاق درستي نيست و تلاش مي‌كنيم تا راهي براي جلوگيري از اعدام مجدد وي پيدا كنيم.

وي افزود: بنده به دلايل مختلفي از جمله مسائل داخلي، فرهنگي و به ويژه بين‌الملل مخالف اجراي دوباره حكم اعدام براي عليرضا .م هستم.

وزير دادگستري تاكيد كرد: مجازات وي حداقل به صورت ظاهري اجرا شده و اجراي دوباره به مصلحت نيست.

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي گفت: بنده تاكنون تلاش خود را با رايزني‌هاي مختلف براي عفو يا تنزيل و تخفيف در مجازات وي انجام داده ام و سعي مي‌كنم جلوي اجراي دوباره اين حكم را بگيرم. در اين باره با دستگاه قضائي مذاكراتي انجام داده‌ام و اميدوارم به نتيجه مطلوب برسم.

وزير دادگستري خاطرنشان كرد: دولت در اين خصوص ضمن اينكه تابع نظرات دستگاه قضايي است، از عدم اجراي اين حكم حمايت مي‌كند.

انتهاي پيام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار