همزمان با عید غدیر ؛

افتتاح نخستین شیرخوارگاه استاندارد بعد از انقلاب اسلامی/ ابلاغ قانون حمایت از قانون کودکان بی سرپرست به دولت

صبح امروز نخستین شیرخوارگاه استاندارد کشور بعد ازگذشت 35 سال از انقلاب اسلامی در استان البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر همایون هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح نخستین شیرخوارگاه استاندارد کشور پس از انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: فضایی برای فعالیت خیرین فراهم شده تا در ارائه خدمات بهزیستی به جامعه هدف این سازمان نقش پررنگی را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است به آسیبهای اجتماعی توجه بیشتری شود افزود: در بحث پیشگیری و مداخلات باید اقدامات گسترده ای انجام شود چرا که این بخشها دارای اهمیت فراوانی هستند و دولت به تنهایی نمی تواند در این  زمینه فعالیتهای گسترده داشته باشد و باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های سازمان بهزیستی کشور در دولت تدبیر و امید بحث نشاط آفرینی است گفت: ما برنامه هایمان بر این اساس تدوین کردیم که در همین راستا به صورت پایلوت کار در 5 استان آغاز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه این مراسم با اشاره به افتتاح نخستین شیرخوارگاه استاندارد در کشور گفت: برای راه اندازی این مجموعه بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه شده که 3 میلیارد تومان در بخش ساخت و یک میلیارد تومان در بخش تامین تجهیزات هزینه شد.

وی اضافه کرد : در حال حاضر بیش از 23 هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که بالغ بر 37 شیرخوارگاه در کشور راه اندازی شده که از این تعداد 7 شیر خوارگاه در تهران فعال هستند.

هاشمی با اعلام این مطلب که به زودی شیر خوارگاه رقیه در شهرستان ری راه اندازی خواهدشد تاکید کرد این شیر خوارگاه نیز دارای امکانات بروز در مساحتی قابل توجه ساخته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص آخرین وضعیت لایحه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست خاطر نشان کرد، این قانون پس از تصویب مجلس به تایید شورای نگهبان رسیده و به دولت ابلاغ شده است و ما منتظر هستیم تا پس از ابلاغ به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جهت اجرا به سازمان بهزیستی کشور ابلاغ شود و در خصوص تبصره ماده 27 این قانون بر ممنوعیت ازدواج سرپرست با فرزند خوانده تاکید شده است./
برچسب ها: شیرخوارگاه ، ری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار