وال استريت ژورنال خبر داد:

تلاش پنتاگون براي تعليق فروش تسليحات به امارات و عربستان

منابع مطبوعاتي در آمريکا اعلام کردند پنتاگون تلاش مي کند معامله تسليحاتي 10 ميليارد و 800 ميليون دلاري خود با عربستان و امارات را تعليق کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه وال استريت ژورنال خبر داد عربستان و امارات در سال هاي اخير سياست برخورد با برخي از مخالفان داخلي را شدت بخشيده اند و در کنار اين سياست ها، از رفتارهاي مشابه نظام سياسي بحرين و اخيرا از سياست هاي ارتش مصر در سرنگوني دولت محمد مرسي نيز حمايت کرده اند، به همين دليل اين دو کشور به شدت در معرض انتقادات آمريکا قرار دارند.

اين روزنامه ادامه داد: کاخ سفيد در تازه ترين اقدام، بخشي از کمک هاي آمريکا به ارتش مصر را تعليق کرد زيرا ارتش اين کشور در برکناري محمد مرسي که از اعضاي اخوان المسلمين است نقش داشت.

وال استريت ژورنال ادامه داد:  البته هنوز معلوم نيست که آيا تصميم پنتاگون براي تعليق معامله تسليحاتي با اين دو کشور با موافقت نمايندگان کنگره روبرو مي شود يا خير؟ ‌اما پس از اخطار رسمي پنتاگون، کنگره سي روز براي اعلام نظر در اين زمينه فرصت دارد.

در ادامه مقاله وال استريت ژورنال آمده است: به صورت تاريخي آنکه در سرنوشت معاملات تسليحاتي آمريکا و اعراب نقش اساسي ايفا مي کرد اسرائيل بود زيرا تل آويو  مسلح شدن اعراب را تهديدي عليه برتري نظامي خود در منطقه مي داند ولي در سال هاي اخير کشورهاي عربي به دليل اتخاذ سياست هاي ضد ايراني از هم پيمانان اساسي آمريکا بوده اند و امارات و عربستان نيز در اين ميان مشتريان بزرگ تسليحات آمريکايي به شمار مي آمدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار