در ملاقات اسووبودا و معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه بررسی شد

رفت و آمدهای ایران و پارلمان اروپا/رفع تحریم‌ها/ضرورت برگزاری کنفرانس ژنو2

رئيس گروه سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا كه در راس هيئتي مركب از نمايندگان آن پارلمان و مشاوران آنها در تهران به سر مي‌برد در ملاقات با معاون اروپا و آمريكاي وزارت امورخارجه موضوعات دوجانبه و منطقه اي مورد علاقه را مورد بحث قرار داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "هانس اسووبودا" رئيس گروه سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا كه در راس هيئتي مركب از نمايندگان آن پارلمان و مشاوران آنها در تهران به سر مي‌برد در ملاقات با معاون اروپا و آمريكاي وزارت امورخارجه موضوعات دوجانبه و منطقه اي مورد علاقه را مورد بحث قرار داد.  
 
اسووبودا، با پراهميت خواندن بازديدش از ايران آن را سرآغاز مجدد رفت و آمدهاي پارلماني با جمهوري اسلامي ايران دانست.   
 
"تخت روانچي" نيز از عزيمت سفر هيئت‌هاي پارلماني و تبادل هيئت با پارلمان اروپا استقبال كرد.  
 
وي با تشريح رويكرد دولت يازدهم در افزايش تماس‌ها با كشورها و نهادهاي خارجي، ارتباط بين ملت‌ها و نمايندگان آنها را تقويت كننده مناسبات دولت‌ها تلقي كرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ضمن توضيح كلياتي درباره نشست‌هاي هسته‌اي نيويورك و ژنو با گروه 1+5  بر عزم و اراده جدي دولت ايران براي حركت به جلو و يافتن راه حلي سياسي تاكيد ورزيد.
 
وی تحريم‌هاي غرب و اروپا را غير قانوني دانست و اظهار داشت: براي ايجاد اعتماد نزد ملت ايران و با هدف نشان دادن حسن نيت طرف مقابل، تحريم‌هاي مذكور مي‌بايست لغو شود.
 
دو طرف در اين ديدار در خصوص بحران سوريه نيز تبادل نظر كرده و بر ضرورت حل مسالمت‌آميز بحران با مشاركت همه طرف‌هاي ذي‌نفوذ تاكيد کردند.

دو مقام حضور گروه‌هاي افراط‌گرا و تروريست تحت حمايت كشورهاي خارجي را براي صلح و ثبات منطقه و جهان خطرناك و تهديدزا خواندند و برخورد جدي با اين معضل را مهم دانستند .  
 
موضوع كنفرانس ژنو 2 نيز مورد بحث معاون اروپا و آمريكای وزارت امور خارجه و رئيس گروه سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا قرار گرفت و دو مقام بر ضرورت حضور همه گروه‌ها و كشورهاي ذي‌نفوذ در كنفرانس تاكيد كردند.
 
اسووبودا مشاركت جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس ژنو 2 را با توجه به نفوذ بالاي ايران در منطقه مهم و اساسي خواند و موفقيت كنفرانس را منوط به آن قلمداد كرد.
 
معاون اروپا و آمريكا هرگونه پيش شرط را براي حضور در كنفرانس رد كرد و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي ايفاي نقش مثبت اعلام داشت.
 
در اين ديدار همچنين دو طرف راجع به مسئله حقوق بشر نيز گفتگو كردند.
 
معاون اروپا و آمريكاي تقويت گفتگو و مفاهمه با اروپا در اين زمينه را مهم دانست و براي كمك به آغاز تعامل و گفتگوي سازنده و متقابلا مفيد ، اعلام آمادگي کرد.

رئيس گروه سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا كه از بزرگترين و مهمترين فراكسيون‌هاي پارلماني آن نهاد است به دعوت مجلس شوراي اسلامي در ايران به سر مي‌برد و ملاقات‌هاي متعددي با مقامات كشورمان خواهد داشت. 

انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: هیئت ، پارلمان ، اروپا ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار