نبویان در نطق میان‌دستور؛

ملت ايران، 13 آبان امسال پرشورتر از گذشته پاسخ محکمی به ظلم‌های آمریکا خواهد داد

نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه مردم ایران به شایستگی شعار «مرگ بر آمریکا» را شعار اصلی خود می‌دانند گفت: ملت ایران در 13 آبان امسال نیز پرشورتر از گذشته پاسخ محکمی به ظلم‌های آمریکا خواهند داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سیدمحمود نبویان" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید ولایت اظهار داشت: از ملت بزرگ ایران به خاطر خلق حماسه سیاسی تشکر می‌کنم و امیدوارم که مسئولان محترم با عمل به وظایف خود پاسخ مناسبی به بزرگواری ملت ایران داده و از آنان قدرشناسی کند.

وی افزود: سفر دولت جدید به نیویورک و دیپلماسی مناسب آن آغاز خوبی برای این دولت در دفاع از حقوق مردم در مقابل زورگویان و مستکبران می‌باشد، اما باید چند نکته را در این مورد یادآور شوم.

این نماینده اظهار داشت: نکته اول این است که، آمریکا به عنوان رأس مستکبرین جهان که به قول امام خمینی(ره) شیطان بزرگ و ام‌الفساد است، روشن است به هیچ وجه نمی‌توان به شیطان اعتماد کرد، ظلم‌های بسیار مختلفی که در قبل از انقلاب و بعد از آن توسط آمریکا در مورد این ملت انجام شده است فراموش شدنی نیست.

وی تصریح کرد: به شایستگی مردم عزیز ایران با تبعیت از قرآن کریم شعار «مرگ‌بر آمریکا» را شعار اصلی خود می‌دانند و در 13 آبان امسال نیز پرشورتر از گذشته پاسخ محکمی به ظلم‌ها آمریکا خواهند داد.

نبویان ادامه داد: نکته دیگر غفلت نکردن از ریشه شرارت و ظلم‌های دولت آمریکا نسبت به ایران است، اینکه آمریکا از ابتدای انقلاب و به صورت آشکار دشمن درجه یک ایران شده است، دارایی‌های ملت را بلوکه کرده، گروه‌های مختلف را به جان نظام انداخته، کودتاهای مختلف از جمله «کودتای نوژه» را طراحی کرده و جنگ هشت ساله را علیه مردم ایران تحمیل کرده و انواع فتنه‌ها را در کشور ما پیاده‌سازی کرده است، همه این موارد به سبب آن است که ملت بزرگ ایران انقلاب اسلامی را پدید آورده است و سعی می‌کند که جهان‌بینی جدیدی به نام جهان‌بینی اسلامی را در مقابل جهان‌بینی غالب مدرن به جهان عرضه کند، جهان‌بینی که در همه عرصه‌ها با آموزه‌های مدرن و لیبرال در تعارض است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بسیار سادگی است که کسی گمان کند که دشمنی شیطان بزرگ با ملت ایران به خاطر مسئله هسته‌ای است و اگر نسبت به این مسئله عقب‌نشینی صورت گیرد مشکل حل خواهد شد. زیرا روشن است که ملت ایران حدودا 10 سال است به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای دست یافته در حالی که آمریکا قبل از آن جنگ، کودتا و فتنه‌های گوناگون را به ملت  بزرگ ایران تحمیل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ریشه اصلی دشمنی شیطان بزرگ و ام‌الفساد، دشمنی با اسلام عزیز است گفت: کما اینکه قرآن کریم در سوره بقره می‌فرماید: «آنها هیچ‌گاه از دشمنی و جنگ با شما دست برنمی‌دارند تا اینکه در صورت توان شما را از دینتان برگردانند.»

نبویان تاکید کرد: بنابراین دست‌اندرکاران دیپلماسی کشور باید به این نکته قرآنی و کلام خداوند توجه جدی داشته باشند و به آن باور عمیق داشته باشند که ریشه دشمنی شیطان بزرگ با ملت ایران آن است که ملت بزرگ ما معتقد به اسلام است و در دفاع از ان همه هستی خود را فدا می‌کند.

وی در ادامه به یکی از بیانات امام (ره) اشاره کرد و گفت: امام عزیز فرمودند: «من باز می‌گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران بدانند غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌تان به خیال خام خودشان بیرون نبرند آرام نخواهند نشست بنابراین نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنها رنجور.»

نماینده مردم تهران به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: مقاومت سی و چند ساله ملت بزرگ ایران موجب شده که پایگاه آمریکا در منطقه تضعیف شده و هر روز شاهد شکست‌های پی‌درپی در کشورهای مختلف از جمله شکست بزرگ اخیر در سوریه باشند.

نبويان با تاکید بر اینکه اگر آمریکا به دنبال مذاکره با مسئولان جمهوری اسلامی است این از سر ضعف و ناچاری است تصریح کرد: آمريکا در چنین موقعیتی به دنبال مذاکره با ایران است تا شکست و نیاز خود را برطرف کند و هم با ابزار تبلیغاتی خود به ملت‌های منطقه پیام دهد که ملت ایران که بیش از 30 سال است که در مقابل ما مقاومت کرده ناچار به تسلیم شده است و به این طریق بیداری اسلامی را تضعیف کند.

وی در پایان اظهار داشت: قرآن کریم به زیبایی می‌فرماید: «که اگر سران کفر و مشرکین قدرت بیابند هیچ‌گاه مراعات و ملاحظه هیچ خویشاوند و عهد و پیمانی را با شما نخواهند کرد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: نطق ، پاسخ ، ظلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار