عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

"اورژانس هوایی" بخش مغفول مانده امداد کشور/ضعف "بودجه" بال هاي امداد هوايي را بست

نبود ناوگان هوایی در "اورژانس کشور" تلفات انسانی زیادی را به دنبال دارد زیرا در بسیاری از موارد آمبولانس‌ها به دلیل ترافیک شدید در شهر بسیار دیر به محل حادثه می‌رسند.

عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با وجود آنکه در چند سال گذشته "اورژانس کشور" تا حدودی سامان یافته اما همچنان شاهد ضعف‌ عملکرد در این مجموعه هستیم.متاسفانه در برخی موارد دیر رسیدن "اورژانس" در محل حادثه وقایعی را رقم می‌زند که به هیچ عنوان جبران‌پذیر نخواهد بود و به قیمت از دست دادن جان انسان‌ها تمام می‌شود.

 وی تصریح کرد: نبود "ناوگان هوایی" در اورژانس کشور تلفات انسانی زیادی را به دنبال دارد زیرا در بسیاری از موارد "آمبولانس‌ها" به دلیل ترافیک شدید در شهر بسیار دیر به محل حادثه می‌رسند.

 وی با بیان اینکه تخصیص "بودجه" از مهمترین مسایلی است که بسیار حائز اهمیت بوده اما با این وجود همواره با کمبود آن مواجه هستیم؛ به طور حتم برای آنکه بتوان کارها را به طور استاندارد مدیریت کرد نباید از لحاظ بودجه و تربیت نیروی انسانی ضعفی وجود داشته باشد خاطر نشان کرد:اختصاص بودجه به مراکزی مانند "اورژانس" به نفع کشور است زیرا برخی مسایل به طور مستقیم متوجه مردم است و دولت‌ها نیز در قبال این مهم مسئولیت دارند.

وی تصریح کرد: احساس مسئولیت داشتن اورژانس در قبال بیمار وظیفه‌ای ذاتی است که نباید فراموش شود، ما در برخی موارد شاهد آن بوده‌ایم که اورژانس به دلیل بی‌توجهی به حادثه رخ داده در شهر یا جاده، خود را در زمان مقرر به محل حادثه نمی‌رساند. گرچه ارایه خدمات به اورژانس کشور و بودجه تخصیص داده شده به این مراکز با مشکل روبرو است که همین مسئله امداد رسانی به بیماران را با مشکلاتی مواجه کرده است ./ح

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار