والدين بخوانند؛

براي كوچولوهاي شيرين زبان قصه بخوانيد

محيط رشد كودكان بايد به لحاظ فرهنگي و آموزشي غني باشد تا زبان مادري به خوبي شكل بگيرد.

دكتر مرضيه مشتاق، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت  و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شكل گيري زبان مادري در بين كودكان ايراني از بين 2.5 سالگي تا 4.5 سالگي تكميل مي شود به اين صورت كه كودك مي تواند از كلمات مناسب در جاي خود استفاده كند و به بيان ديگر هم منظور والدين را خوب مي فهمد و هم مي تواند منظور خود را به خوبي بيان كند.

وي تصريح كرد: كودكاني كه دير تكمل مي كنند نياز به كمك دارند در مورد اين كودكان بايد بررسي كرد تا محيط رشد كودك به لحاظ فرهنگي و انتقال كلمات و اطلاعات محيطي غني باشد.

وي افزود: اين مشكل بيشتر در ميان كودكاني ديده مي شود كه با چند بزرگسال زندگي مي كنند كه هيچ زماني به او اختصاص نمي دهند در محيط مناسب آموزشي مثل مهد يا پيش دبستاني قرار نگرفته اند برايشان كتاب قصه نخوانده اند و حتي كودكان كه به تنهايي يا بدون حضور يك بزرگسال كارتون مي بينند اين كودكان دچار آزمون و خطا مي شوند و براي درك معني يك كلمه به تلاش زيادي نياز دارند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: با غني سازي محيط رشد كودكمان به لحاظ آموزشي و صرف زمان كافي با آنها مي توانيم مشكل يادگيري زبان مادري را در بچه ها تسهيل كرد./ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: کودک ، تکمل ، قصه ، رشد ، مهدکودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار