اراک/

رفع آلودگی هوای اراک اراده جدی دولت را می‌طلبد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید یک اراده جدی در رفع آلودگی هوای اراک داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آصفری در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک افزود: موضوع آلودگی هوای اراک صرفا با برگزاری جلسه در کارگروه حل نمی‌شود و باید با حضور وزرای مربوطه جلسه‌ای برگزار و مسائل مرتبط با آن همچون موضوع دریاچه ارومیه با جدیت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: اگر مردم ارومیه یک هفته گرد و خاک ناشی از خشکسالی را تحمل می‌کنند، مردم استان مرکزی و شهر اراک چندین سال است که گرد و غبار نشات گرفته از کویر میقان را در حلق و چشم و زندگی خود می‌بینند.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید باید تدبیر ویژه و اساسی برای آلودگی اراک بیندیشد، گفت: شهر اراک درسال، 255 روز هوای آلوده و بحرانی را شاهد است که اگر طرح جامع کاهش آلودگی شهر اراک اجرا شود این مشکل برطرف خواهد شد.

آصفری خواستار بررسی طرح کاهش آلودگیهوای اراک شد و افزود: معتقدم کمتر از 15 درصد از طرح جامع اجرایی شده است که اجرای صد درصدی آن امری ضروری است.

وی با بیان اینکه بیش از 12 سال بر روی این طرح در سازمان محیط زیست کار کارشناسی صورت گرفته و بر اساس مصوبه دولت باید ظرف مدت پنج سال اجرا می‌شده است، خاطرنشان ساخت:متاسفانه هیچ ردیف و بودجه‌ای برای اجرای این طرح در نظر نگرفته نشده که امید است در دولت جدید همچنان که به دریاچه ارومیه توجه می‌شود به اجرای طرح کاهش آلودگی هوای اراک نیز توجه لازم صورت گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.