تاثير تصحيح "افكار" بر رفتار انسان

تاثير گذاري افراد بر شخص مقابلشان از طريق نوع رفتارهاي فيزيكي و نحوه بيان دو مكالماتشان آن چيزي است كه افراد بعنوان دريافت انرژي مثبت مطلقي مي كنند.

دكترحاجتي، متخصص اعصاب و روان و عضو هيئت علمي دانشگاه درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث "روانپزشكي" در مورد انرژيها و انتقال آنها با مفهوم مصطلح رايج مطالعاتي صورت نگرفته و هيچ اظهار نظري نشده و در حوزه اعصاب و روان هيچ اشاره اي نشده ، نوع نگاه و برخورد افراد بصورتي است كه ناخود آگاه حس خوب آرامش به طرف مقابلش منتقل كرده و شخص اظهار مي كند حس خوبي دريافت كرده اين بخش از برخورد را برخورد غير كلامي يا زبان بدن (بادي لنگويج) مي نامند. 

نحوه نشستن، نگاه كردن، تحويل گرفتن و زاويه نشستن در رفتار و نحوه بيان و نوع عبارات در كلام و لحن آهنگ كلام اجزايي است كه بر نا خداگاه طرف مقابل تاثير گذار است و برداشت افراد را متفاوت مي كند. 

اين بحث علمي است كه بتوانيم با لحن كلام روي فرد تاثير گذار باشيم و حتي در درمان از اين روش استفاده كنيم. اما بخشي كه مربوط به انرژي مي شود بحث علمي نيست چون ماهيت تجربي ندارد. 

وي در ادامه افزود: انرژيهاي معنوي و ماورائي مقوله متفاوتي است اين انرژيها بي تاثير نيستند اما بايد از صاحبنظران دين در مورد آنها تحقيق كرد اما اينكه در طبيعت انرژي وجود دارد و از حالتي به حالت ديگر و از شخصي به شخص ديگر با روشهاي ذكر شده قابل انتقال است انكار ناپذير است. 

اين متخصص خاطر نشان كرد: سيستم ذهن انسان يكسري ورودي دارد پردازش مي كند و خروجي آن احساساتش است ورودي ذهن ما تاثير گذار بر پردازشهاست و همچنين رفتار خود ما كه خروجي آن است اگر ورودي خوب باشد انرژي مثبت تلقي مي شود و خروجي رفتار مثبت ما است. 

 وي در پايان تاكيد كرد: جاي احساسات ما در ناخودآگاه ما است اما ما با تغييرات تفكر شناختهايمان و يا با تغييرات رفتاري ورزش كردند ،سفر كردن مي توانيم احساساتمان را تغيير دهيم و اين معناي همين حرف است كه مي گوئيم انرژي مثبت را به بدنمان وارد كنيم.  /ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار