اراک/

مردم نباید تاوان مسائل زیست محیطی را بپردازند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مردم نباید تاوان سهل انگاری مسئولین زیست محیطی را بپردازند.

ابتکار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در حاشیه بازدید از مرکز تخصصی پایش آلودگی هوای اراک با اشاره به آلودگی هوای این شهر گفت : رفع و کاهش آلودگی هوای شهر اراک در دولت اصلاحات مورد توجه قرار گرفت و در نهایت منجر به تصویب مصوبات کاربردی عمیقی شد که متاسفانه در هشت سال گذشته این مصوبات به بهانه اصلاح دچار تغییراتی شده و در نهایت وضعیتبحرانی‌تر شد.

وی افزود : آلودگی هوا مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می‌کند و نباید اجازه داد مردم تاوان سهل‌انگاری مسئولان زیست محیطی و عملیاتی نشدن مصوبات را بدهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم برنامه‌های ویژه‌ای را در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار داده است، گفت : خوشبختانه رئیس جمهور به حوزه محیط زیست توجهی کامل و نگاهی کلی و روزآمد دارد که امیدواریم با این نگاه شاهد موفقیت در اجرای برنامه‌های حفظ محیط زیست باشیم.

ابتکار افزود : سیاست دولت در حوزه محیط زیست بهره‌گیری درست از توان کارشناسی و تخصصی و دانش پایه به صورت تمام قد در بازتوانی و باز آرایی محیط زیست در چارچوب قانون است که در این زمینه همکاری بین بخشی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های زیست محیطی به عنوان پشتوانه و ساز و کار مدیریتی در رویکردهای دولت به عنوان یک اصل رعایت خواهد شد، افزود: ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های زیست محیطی به عنوان پشتوانه و ساز و کار مدیریتی در رویکردهای دولت به طور کامل رعایت شود و لازم است در همین راستا همه‌ قوا همکاری لازم را داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.