رودهن/

گردوي دماوند با نام و برچسبي غير از دماوند در ساير مناطق عرضه مي شود

دبير نظام صنفي كشاورزي شهرستان دماوند گفت: متاسفانه به دليل نبود بازار روز اختصاصي ميوه، تره بار و خشكبار و ضعف در بازاريابي و بازار رساني، گردوي دماوند با نام و برچسبي غير از دماوند در ساير مناطق عرضه مي شود.

حسين غيبي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهاركرد: شهرستان دماوند به دليل برخورداري از شرايط مناسب اقليمي و آب و هوايي، مستعد توليد محصول گردو است كه در انواع مختلف محلي، خوشه اي و تويسركاني، كشت و عرضه مي شود.

وي گفت: كاغذي بودن پوست و درصد بالاي چربي مشخصات بارز گردوي باكيفيت دماوند است كه آن را از گردوي ساير مناطق متمايز كرده است.

غيبي تصريح كرد: متاسفانه سرمازدگي اوايل بهار مانع از تلقيح مناسب گردو در فصل گلدهي شد كه كاهش محصول و كوچك شدن اندازه آن را به دنبال داشته است.

وي خاطرنشان كرد: عمده باغات گردوي شهرستان در گستره وسيعي از شهرستان از بافت قديمي مركز شهر دماوند تا دشت هومند آبسرد، هومند جابان و خسروان وجود دارد.

دبير نظام صنفي كشاورزي شهرستان دماوند افزود: يكي از دغدغه هاي بهره برداران بخش كشاورزي شهرستان بخصوص باغداران گردوكار، بازاريابي و بازار رساني مناسب محصولات است.

وي ادامه داد: به رغم انجام مكاتبات فراوان با فرمانداري و ساير ارگان هاي مرتبط، تاكنون اقدامي به منظور احداث باغ ميوه و تره بار اختصاصي در شهرستان انجام نشده است.

غيبي اضافه كرد: متاسفانه اين مساله سبب شده محصول گردو و ساير محصولات با كيفيت شهرستان با نام و برچسب ساير نقاط در بازارها به فروش برسد.

وي از تشكيل سومين جلسه كارگروه صنايع تبديلي بخش كشاورزي شهرستان با حضور بهره برداران بخش، نمايندگان جهاد كشاورزي و صنايع تبديلي خبر داد كه يكي از نخستين مامورت هاي آن پيگيري مشكلات اين عرصه است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.