شیراز/

انتقاد استاندار جدید فارس از خشکی دو دریاچه این استان

متاسفانه دو دریاچه مهم استان که شامل بختگان و پریشان است به طور کامل خشک شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، استاندار فارس با انتقاد از خشک شدن دو دریاچه استان افزود: تمام دشتهای فارس از نظر بیلان آب سطح آن منفی است و افت برخی از چاه های زیرزمینی به 400 متر هم می رسد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد هزینه های کشاورزی بیشتر از درآمد است، ادامه داد: کشاورزی بودن استان چه در حوزه کشت و چه در حوزه آبیاری همچنان قدیمی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

احمدی افزود: برای صنعتی شدن نمی توان به سمت دولت رفت زیرا کارخانه های خود دولت تعطیل هستند و باید به سمت بخش خصوصی رفت که لازمه آن ایجاد امنیت برای بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی بیان کرد: باید از بخش خصوصی حمایت کرد نه اینکه کسی بخواهد یک مجتمع بزرگ ایجاد کند و هزار تا مدعی پیدا شود و در نهایت استان را ترک کند.

استاندار فارس با اشاره به پولهای سرگردان در کشور گفت: باید این پولها را به سمت تولید جهت داد زیرا هم ایجاد اشتغال شده و هم تورم را از بین برده و هم ارزش پول ملی را بالا می برد.

احمدی با اشاره به اینکه ایران 10درصد از ذخایر دنیا را داراست، گفت: در این خصوص دولت امید و تدبیر بر آن است که با ایجاد انگیزه در بین مردم بتواند زمینه های بالقوه را به بالفعل در آورد و از متفکران و نخبگان استان به اهداف خود رسید./س

برچسب ها: استاندار ، فارس ، خشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.