اردبیل /

شانس پیروزی تیم ایرانی در مذاکرات 1+5 بیشتر است

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شانس تیم مذاکره کننده ایرانی برای پیروزی در این مذاکرات دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور با بیان اینکه مطالبات تیم ایرانی مذاکره کننده از 1+5 کاملا معلوم و مشخص است اظهار داشت: ما به دنبال حقوق خود در غنی سازی اورانیوم در داخل کشور برای تولید داروها و تامین سوخت نیروگاههای خود و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستیم.

وی افزود: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم در چارچوب ان پی تی حقی است که قوانین بالا دستی هم به ما داده و مسلما تیم ایرانی در مذاکرات ژنو به هیچ وجه از آن کوتاه نمی آید.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شناخت حق جمهوری اسلامی ایران در بحث غنی سازی داشتن این چرخه و تولید آن جهت تامین داروهای مورد نیاز مواردی هستند که تیم مذاکره کننده ایرانی به خوبی از آن دفاع خواهد کرد.

حقیقت پور در خصوص مطالبات 1+5 از ایران هم اذعان کرد: شفاف سازی خواسته ای که 1+5 در مذاکرات مطرح خواهد کرد که البته این هم عیبی ندارد چرا که ما چیزی برای پنهان کردن نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در دور جدید مذاکرات سطح مذاکرات بالاتر رفته و در حد وزیر امور خارجه است امیدوارم که کشورهای 1+5 این بار برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات ژنو شرکت کرده باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: لغو تحریم ها هم یکی دیگر از مطالبه های تیم مذاکره کننده ایرانی است و این تیم با تمام توان بر روی خواسته های منطقی و قانونی خود تلاش می کند.

حقیقت پور افزود: البته به نظر می رسد طرف مقابل در قبال خواست طرف ایرانی مبنی بر لغو تحریم ها خواستار بالا نبردن درجه تولید غنی سازی در ایران باشد.

وی تاکید کرد: کشور های 1+5 ها باید بدانند که اصل غنی سازی قابل مذاکره نیست و بر اساس ان پی تی ما حق غنی سازی اورانیوم در داخل خاک ایران را داریم.

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شانس تیم مذاکره کننده ایرانی برای پیروزی در این مذاکرات را امیدوار کننده دانست و گفت: درشرایطی که سطح مذاکرات بالاتر رفته تیم ایرانی شانس بیشتری برای پیروزی دارد/س.

برچسب ها: اردبیل ، شانس ، پیروزی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.