حجت‌ الاسلام‌و‌المسلمین محمدیان:

انقلاب اسلامی ترَکی بر پیکره گفتمان سلطه ایجاد کرد

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره وضعیت جمهوری اسلامی در عرصه جنگ نرم گفت: وقوع انقلاب اسلامی آغازگر جنگ نرم در دنیا بود و ما هیچ گاه موضع انفعالی نداشتیم و ابتکار عمل همواره در دست ما بوده است و وقوع انقلاب اسلامی ایران ترکی بر پیکره گفتمان سلطه ایجاد کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام‌و‌المسلمین محمدیان" در مراسم افتتاحیه دومین دوره آمورشی ضیافت رسانه در پردیس فنی - مهندسی "شهید عباسپور" دانشگاه شهید بهشتی، با بيان اينکه هر فردی که فرزند زمانه خود باشد، موفقیت‌های چشم‌گیری بدست خواهد آورد، اظهار داشت: در زمان ما "انقلاب اسلامی" مسیر حرکت بشریت را در دنیا تغییر داده است و با توجه به این اتفاق بزرگ می‌توان به موفقیت‌های بسیار رسید.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آن زمان بلوک شرق و غرب، به عنوان دو قدرت اصلی دنیا را احاطه کرده بودند و شرق دین را افیون ملت‌ها می‌دانست و غرب هم دست و پای دین را بسته بود و آن را در کلیسا زندانی کرده بود، در این فضا ملت ایران به نام دین و به رهبری فردی با لباس انبیا انقلابی را برای بازگشت به خدا و اصالت انسانیت انجام داد.
 
وی تصريح کرد: انقلاب ما نه به شرق نه به غرب وابسته نبود و  هر دو بلوک مخالف آن بودند، امروز بلوک شرقی باقی نمانده اما غرب یا همان نظام سلطه خیلی صریح می‌گویند که این‌ها باید از بین بروند، و معترفند که تحریم‌هایی بی سابقه را علیه ملت ما انجام داده‌اند.
 
محمدیان مطرح کرد: پیام انقلاب اسلامی، راه جدیدی در دنیا باز کرده است و بار اصلی ادامه این مسیر تحویل نسل شما جوانان داده شده است.
 
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تقابل جدی بین نظام سلطه و انقلاب اسلامی گفت:شما در این تقابل به عنوان افسران جنگ نرم، باید شرایطی داشته باشید که اولین آن اعتقاد و باور به وجود جنگ نرم است. متاسفانه هنوز برخی خواص ما باور به تقابل نظام سلطه ندارند و مدعی توهم توطئه هستند.
 
وی دومین شرط حضور موثر در جنگ نرم را، اعتقاد به  شرکت در این تقابل دانست و افزود: باید برای حضور با انگیزه در این عرصه احساس تکلیف کرد وگرنه در 8 سال دفاع مقدس هم عده‌ای علی‌رغم ملموس بودن شرایط، یک روز هم به جبهه نرفتند.
 
محمدیان با اشاره به لزوم آموزش در عرصه جنگ نرم، آن را سومین شرط دانست و گفت: ایثار، گذشت، از خودگذشتگی و فداکاری را شرط بعدی حضور موثر در عرصه جنگ نرم است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: استقامت و پایداری و ایستادگی و  صبر آخرین شرط ماندگاری در این راه است. جنگ نرم بسیار فرسایشی است و جوسازی‌ها و شانتاژها خیلی افراد را از صحنه بیرون می‌کند و تنها با صبر و استقامت می‌شود در این تقابل وارد شد و با موفقیت از آن بیرون رفت.
 
وي با بیان اینکه در جنگ نرم هم مانند جنگ سخت اسلحه‌های متفاوتی وجود دارد، اظهار داشت: قوی ترین اسلحه  جنگ نرم، رسانه است و تاثیر آن با سایر اسلحه‌های این عرصه قابل مقایسه نیست.
 
محمدیان با اشاره به آمیختگی هنر و رسانه با یکدیگر، افزود: رسانه تا عمق اندیشه انسان‌ها نفوذ می‌کند و امروز همه انسان‌ها تحت تاثیر رسانه هستند .
 
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصريح کرد:مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ها در نظام سلطه زمینه سازی برای رسیدن احزاب و گروه‌های دلخواه به قدرت است و بعد از آن، به دنبال توجیه افکار عمومی به سمت و سوی مورد پسند حاکمان است و اداره بسیاری از رسانه های دنیا توسط صهیونیست‌ها ، به همین موضوع بر می‌گردد.
 
وي با بیان اینکه یکی از کارهای رسانه‌های نظام سلطه تولید بی‌امان و هجمه وار خبر و تحلیل است، عنوان کرد: این مسئله فرصت تفکر بر محتوا و اندیشیدن را از مخاطب می‌گیرد، رسانه‌ها در نظام سلطه فراواقعیت هستند و به دنبال ساختن واقعیتی هستند که اصحاب قدرت در دنیا اراده کرده‌اند.
 
محمديان با اشاره به صفات رسانه در نظام اسلامی و گفتمان اهل توحید اضافه کرد: رسالت رسانه در گفتمان توحیدی بر محور حق و اعتقاد به وجود حق و باطل و در مسیر حاکمیت حق است، نه تنها فراواقعیت نیست بلکه در خدمت واقعیت است.
 
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصريح کرد: رسانه در نظام اسلامی به دنبال ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از مظلوم است و صداقت و بیان واقعیات هر چند تلخ، بدون هرگونه کوچک و بزرگنمایی، شجاعت و صراحت بیان و روشنگری و تبیین پشت پرده‌ها و کمک به بصیرت افزایی و تعمیق اندیشه‌های مردم را ازرسالت های خود می‌داند.
 
وي حفظ کرامت انسان‌ها و احترام به هویت انسانی را از دیگر شاخص‌های رسانه نظام اسلامی دانست و گفت: رسانه در خدمت مردم و آیینه انتظار مردم و حاکمان از یکدیگر است و در یک کلام رسانه نظام اسلامی برای استقرار حاکمیت عدالت است.
 
محمديان با اشاره وضعیت جمهوری اسلامی در عرصه جنگ نرم گفت: وقوع انقلاب اسلامی آغازگر جنگ نرم در دنیا بود و ما هیچ‌گاه موضع انفعالی نداشتیم و ابتکار عمل همواره در دست ما بوده است زیرا وقوع انقلاب اسلامی ایران ترکی بر گفتمان سلطه ایجاد کرد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه چالش‌ها و عقب‌نشینی دشمن در عرصه جنگ نرم بسیار بیشتر از ما بوده است، ادامه داد: پرونده دشمن پر از نقاط تاریک و سیاهی است که استفاده ازهر کدام آنها ما را به پیروزی می‌رساند.
 
وي با بیان اینکه دو نقطه قوت ما آرمان مهدویت و امید به آینده روشن داشتن و استقرار جهانی عدالت و  دیگری شهادت طلبی با توجه به آموزه‌های کربلا است، خاطرنشان کرد: این دو نقطه قوت با ولایت پذیری باقی می‌ماند و تا این نقاط قوت وجود دارد، موضع انفعالی نخواهیم داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار