دفتر پنجم تار و آواز شهناز و رستميان به بازار آمد

«پنجمین دفتر تار و آواز» كه به اجرای مشترک زنده ياد "جليل شهناز "و "علي رستميان" اختصاص دارد منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگمارانب ه قنل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران (ناي)؛ علي رستميان ضمن اعلام اين خبر گفت: پنجمین مجموعه از«دفتر تار و آواز» که با همکاری استاد شهناز و بنده بین سال های 80 تا 82 ضبط شده بود راهی بازار شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
 
اين خواننده پيشكسوت در ادامه افزود: این آلبوم به دستگاه شور و گوشه هاي«در آمد اول»، «درآمد خارا»، «عاشق كش»، «سلمك»، «نغمه» «رهاب»، «حسيني»، «اوج»، «رضوي»، «انواع دو بيتي ها»، «زيركش سلمك»، «حزين»، «سارنگ» اختصاص دارد. همچنين گوشه هايي از مكتب اصفهان مانند«تنگسيري» و «داغستاني» را نيز اجرا كرده ايم.
 
وي همچنين عنوان كرد: از آنجا كه براي اجرا دستگاه شور از«كوك شور لا» استفاده كرده بوديم خواندن گوشه«حسيني» براي خوانندگان مرد كمي شايد مشكل باشد از اين رو هر يك از گوشه هاي شور را هم در اوج و هم در بم اجرا كرده ام تا هنرجويان بتوانند از آنها بهره ببرند.
 
علي رستميان ادامه داد: از سال 80 تا 82 بنده به همراه زنده یاد جلیل شهناز آوازهایی را ضبط کردیم که تا كنون بخش هايي از آنها در قالب 4 آلبوم از سوي موسسه چهار باغ منتشر شده است.
 
وي در ادامه عنوان كرد: در اجراي اين اثر كه در استوديو پژواك ضبط شده نوه استاد جليل شهناز يعني فريار ديبا نيز به عنوان نوازنده تنبك ما را همراهي كرده است.

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.