بجنورد/

صادرات 500 تن پیاز تولیدی خراسان شمالی به بازار های عراق و عمان

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان شمالی از صادرات 500تن پیاز تولیدی استان به بازار های عراق و عمان خبرداد.

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، داوودزاده گفت: امسال در2 هزارو 700 هکتار از اراضی استان پیاز کشت شده که طبق پیش بینی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی باید از این سطح 116 هزار تن پیاز برداشت شود.

وی افزود: این درحالیست که پارسال 99 هزارتن پیازاز اراضی استان برداشت شده که امسال در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی افزود : از میزان صادرات انجام شده تاکنون 150 تن پیاز قرمز به عمان و 350 تن پیاز زرد به کشور عراق صادر شده است.

افزایش تولید پیاز باعث افت قیمت ها به میزان هر کیلو 250 تومان و نارضایتی و ضرر و زیان کشاورزان شده است .

داوودزاده گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته صادر کنندگان به کمک تولید کنندگان آمده و نسبت به صادرات محصول تولیدی اقدام نموده به طوریکه هم اکنون قیمت ها درهرکیلو 60% نسبت به 20 روز گذشته افزایش یافته است، و با افزایش صادرات میل به نگهداری انبار پیاز نیز در کشاورزان بیشتر شده است .

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت استان همچنین از لزوم برنامه ریزی در مرحله بعد از جلوگیری از افت قیمت ها هم گفت : در این مرحله که مرحله ورود به بازار و صادرات کالا به بازارهای خارجی و همچنین انبار و ذخیره سازی است از افت شدید قیمت ها و ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری بعمل آمد ولی در مرحله بعد باید زمینه مناسب برای عرضه محصول تولیدی به بازار داخلی با کمک روز بازار ها ، تعاونی های مصرف ، میادین میوه و تره بار و ... زمینه عرضه مناسب به بازار مصرف و مصرف کننده داخلی را فراهم آوریم ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.