تمديد بيمه نفتکش هاي صادرکننده نفت ايران به هند

مدير عامل شرکت ملي نفتکش ايران از تمديد پوشش بيمه هاي ايراني و حل مشکل بيمه نفتکش ها خبر داد و گفت : هيچ مشکلي براي تردد ناوگان بزرگ حمل و نقل مواد نفتي ايران به بنادر هند وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، علي اکبر صفايي تصريح کرد: همزمان با اطلاع از تاخير در تخليه محموله هاي نفتي ايران در بنادر هند به دليل مشکلات ايجاد شده در پذيرش پوشش بيمه هاي ايراني، اقدام ها و رايزني هاي لازم از طرف شرکت ملي نفتکش همچنين کلوپ بيمه، جبران و خسارت کيش (Kish P&I Club) انجام شد به نتيجه رسيد.

وي افزود : پس از رايزني هاي لازم و با حمايت دولت از شرکت هاي بيمه گر داخلي، سرانجام تاييد سه ماهه بيمه حمايت و جبران خسارت کيش و بيمه معلم از طرف دولت هند صادر شد و مشکلي در زمينه تردد ناوگان بزرگ نفتي ايران به بنادر هند وجود ندارد.

صفايي ، بنادر هند را يکي از مقاصد کشتي هاي شرکت ملي نفتکش ايران اعلام و تصريح کرد: با توجه به ارتباط و تعامل خوبي که با مسئولان بنادر و مرجع دريايي و بيمه اي هند داريم، قصد داريم براي پيشگيري از بروز مشکلات مشابه جلسه هايي با مقام هاي اين کشور در سطوح بالا برگزار کنيم.

مديرعامل شرکت ملي نفتکش ايران افزود: با اقدام هايي که براي بيمه هاي دريايي در کشور انجام شده است، مي توانيم در صورت لغو تحريم ها ، اين بيمه ها را در سطوح بين المللي مطرح کنيم.

همچنين دو منبع کشتيراني هند از موافقت هند با تمديد سه ماهه بيمه نفتکش هاي حامل محموله هاي ارسالي نفت خام ايران به هند خبر دادند. 

دو منبع کشتيراني در هند تاييد کردند هند بيمه نفتکش هاي حامل نفت خام ايران و کشتي هاي تجاري به وسيله شرکت هاي بيمه گر کلوپ پي اند آي کيش و بيمه معلم را براي سه ماه تمديد کرده است از اين رو آنها مي توانند در بنادر هند پهلو بگيرند.

تاخير در تمديد موافقت با بيمه نفتکش‌ها و کشتي‌هاي تجاري ايراني سبب اختلال در تجارت نفتي و غيرنفتي ميان ايران و هند شده بود و تعدادي از نفتکش ها و کشتي هاي تجاري در بنادر دو کشور سرگردان شده بودند.

اين منابع تاييد کردند: موافقت دهلي نو با تمديد سه ماهه بيمه نفتکش ها و کشتي هاي تجاري ايران از سوي بيمه گران ايراني تا 27 دسامبر (6 دي) معتبر خواهد بود.

مهلت موافقت پيشين دولت هند با بيمه شرکت هاي بيمه گر ايراني 27 سپتامبر (29 شهريور) به پايان رسيده بود.

پي پي اوپاديا، مدير عامل مجتمع پالايشي و پتروشيمي مانگلور، که بزرگترين واردکننده هندي نفت خام ايران به شمار مي آيد ، گفت: تمديد اين بيمه ها، صادرات نفت خام ايران به هند را تسهيل مي کند. 

هند محموله هاي نفت خام ايران را به وسيله نفتکش‌هاي ايراني دريافت مي‌کند و صادرات کالاهاي غير نفتي و صنعتي با کشتي‌هاي خطوط کشتيراني حافظ دريا و خطوط کشتيراني سفيران پيام دريا انجام مي شود.

تحريم‌هاي يکجانبه اتحاديه اروپا عليه تهران  شرکت‌هاي بيمه اروپايي را تحت تاثير قرار داده است.
اين شرکت‌هاي بيمه پوشش بيمه اي بيشتر نفتکش‌هاي در حال تردد در سراسر جهان را بر عهده دارند و به دليل تحريم ها نمي توانند محموله هاي نفتي ايران و ديگر محموله‌هاي ارسالي به مقصد بنادر ايران را بيمه کنند .

اين روند سبب شد انحصار بيمه هاي دريايي که در اختيار شرکت هاي اروپايي بود شکسته شود و شرکت هاي بيمه جديد ايراني تشکيل شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نفت ، بیمه ، نفتکش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار