حواشی بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان؛

ناکامی "سنجد" در اجراي اختتامیه مراسم/ اختتامیه ای برای بزرگسالان

اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان با وجود تلاش مسئولان برای برگزاری بهتر خالی از حاشیه نبود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در حالی اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان برگزار شد که متاسفانه با بی نظمی همراه بود.

* در ابتدا مراسم که همانند دیگر جشنواره با تاخیر 40 دقیقه آغاز شد و همه حاضران در سالن را دچار آشفتگی و انتظار طولانی مدت قرار داد.

* سنجد خبرنگار اجرای مراسم اختتاميه اين دوره از جشنواره را برعهده داشت. او در دكور جشنواره كه به صورت يك سالن سينماي قديمي طراحي شده بود به عنوان فروشنده بليت در صحنه حاضر شد و با استقبال مخاطبان حاضر در مراسم مواجه شد. بعد از خوشآمدگويي سنجد، محمد منفرد شخصيت دايي در برنامه هاي طنز كودك و نوجوان به روي صحنه آمده و به اجراي يك آهنگ پرداخت.

* همچنین آنگونه که باید برای مهمانان ویژه مراسم برنامه ریزی مکان نشستن ایجاد نکردند با وجود اینکه بر روی صندلی ها کاغذی با احتصاب درج مشخصات مهمانان، جایگاه هریک از مهمانان مشخص بود اما بی نظمی که انتظارش می رفت باعث پراکندگی مهمانان ویژه شده بود به طوری که حتی جایی برای نشستن کارگردان فیلم " تنهای تنهای تنها" یکی از برگزیدگان جشنواره وجود نداشت و او را مجبور به نشستن بر روی پله های سالن کرد.  

* اما نوع صندلی جشنواره نیز مورد رضایت حاضران نبود و یکی از برگزیدگان جشنواره نیز با اشاره به این موضوع از مهمانان خارجی عذرخواهی کرد.
* گروه موسيقي كه در بالكن دكور سينما، قطعه‌‌اي از موسيقي كلاه قرمزي را اجرا كردند كه مخاطبان را به وجد آورد همچنین در طول اجرای مراسم قطعاتی از "پلنگ صورتی"،"پت و مت" و "خونه مادربزرگه" به اجرا دراوردند.

* بزرگداشت حافظ احمدي عكاس قديمي در حوزه سينما از ديگر برنامه‌هاي جنبي اين اختتاميه بود.

* احمد ميرعلايي در بخشي ديگر از اين مراسم به روي صحنه آمد و با بيان اين مطلب كه شهر اصفهان با حمايت خود از كودكان جنگ و نصب تنديس درناي كاغذي در يكي از ميادين خود تبديل به شهر صلح در جهان شده است، همه اين اتفاقات بدون حمايت و همكاري سقائيان‌ن‍‍ژاد شهردار اصفهان امكان پذير نبود، به همين دليل تنديسي از درناي كاغذي از سوي بنياد سينمايي فارابي به سقائيان ن‍ژاد اهدا مي شود.

* در طول برگزاري جشنواره فيلم فجر، ورك شاپي توسط مايكي كانتولا يكي از انيميشن ساز‌هاي مطرح سينماي جهان، برگزار شده و با حضور تعدادي از كودكان و نوجوانان دو انيميشن ساخته شد كه انيميشن "مورچه اشك ريزون، چرا اشك ريزون" در اين مراسم پخش شد. امير اسفندياري با همكاري سنجد هديه‌اي را با كانتولا اهدا كردند.

*محمد منفرد "دايي" در بخشي از مراسم به روي صحنه آمده و با اعلام اين كه ليست برگزيدگان را در دست دارد، كانديداهاي مورد نظر خود را اعلام كرد كه از آن جمله مي‌توان به قرائت نام جهاز، هاضمه، يك دستگاه گوارش و جعفر گودرزي براي دريافت جايزه پروانه زرين اشاره كرد.

* "سنجد" تلاش بسیاری برای بهتر اجرا کردن برنامه در مقایسه با برگزار کنندگان افتتاحیه جشنواره داشت اما به دلیل بی نظمی و در اختیار نداشتن کنداکتور برنامه ناموفق ظاهر شد. همچنین روند برگزاری مراسم به گونه ای بود که با وجود تلاش بسیار برای جذاب کردن اختتامیه نتواستند موفق شوند و روند کسل کننده ای به وجود آمد که از حوصله کودکان خارج بود. 

شایان ذکر است در این مراسم چهره هایی چون حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضا داد، دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر، و اهالی سینما همچون محمدرضا شریفی نیا حامد بهداد حسام نواب صفوی مهتاب کرامتی پوران درخشنده مسعود کرامتی و نیکی کریمی حضور داشتند.

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار