علت ترک تحصیل دانش آموزان مشخص شد/ خانواده ها فرزندانشان را در یابند

یک روانشناس کودک از ترک تحصیل برخی دانش آموزان به علت عدم توجه خانواده ها به علایق‌ آنها خبر داد.

قربانی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عوامل فرار از مدرسه گفت: با توجه به نظام آموزش کشور در چند سال اخیر و دید رقابتی والدین نسبت به فرزندانشان و عدم ارتباط عاطفی بین آموزگاران و دانش آموزان، که همه این عوامل دست به دست هم داده و در فرار دانش آموزان از مدرسه تاثیر می گذارند.

وی با اشاره به توانایی ها و علایق دانش آموزان ادامه داد: از آن جایی که والدین نسبت به علایق و توانایی های فرزندانشان در برخی موارد بی توجه هستند که با این کار باعث بی میلی فرزندانشان از درس و مدرسه و در برخی موارد باعث ترک تحصیل آن ها می شوند.

قربانی با اشاره به نواقص موجود در شاکله نظام آموزشی کشور اظهار داشت: نظام آموزشی کشور که در حال حاضر به صورت شفاهی به دانش آموزان تدریس می شود باعث عدم تمرکز دانش آموزان نسبت به درس خواندن می شود.

قربانی با اشاره به این که آموزش و پرورش و پدر و مادر هر کدام می توانند نقش خاصی را در بهبود و منع درسی دانش آموزان ایفا کنند افزود: خانواده می تواند با ایجاد قانون های خاصی برای فرزندانشان در خانه و آموزش و پرورش نیز با بردن نظام آموزشی کشور به سمت مشارکت معلم و دانش آموز در کلاس و افزایش اردوهای عملی و کم کردند تکالیف دانش آموزان می توانند نقش کلیدی را در ایجاد علاقه در فرزندانشان ایفا کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانش آموزان به درس خواندن علاقه ی کم تری نسبت به بازی کردن دارند و این وظیفه ی ماست که بتوانیم با روش های مختلف  در آن ها علاقه ایجاد کنیم که برای تاثیر گذاری بیش تر، باید از همان سال های اولیه ی مدرسه به دانش آموزان کمک کنیم تا بتوانیم راحت تر با مدرسه ارتباط برقرار کنند. /ف

برچسب ها: مدرسه ، قربانی ، فرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار