تبریز/

موفقیت درمان قطعي بي اختياري ادرار در تبريز

درمان بي اختياري ادرار براي نخستين بار در كشور با استفاده از روش جديد اسلينگ جراحي توسط پزشكان تبريزي انجام شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،با گذشت چند روز از درمان بي اختياري ادرار به روش سلول هاي بنيادي در تهران، پزشكان تبريزي توانستند به روش ياد شده اين بيماري را در مردان و زنان درمان قطعي كنند.

رييس بيمارستان نور نجات تبريز در اين زمينه گفت: بي اختياري ادراري يكي از شايع ترين بيماري هاست كه در افراد مسن شيوع بالايي دارد.

دكتر ودود كريمي با بيان اينكه بيش از ۵۰ درصد زنان در طول زندگي با اين بيماري دست به گريبان هستند، افزود: بر اساس مطالعات به عمل آمده توسط متخصصان اورولوژي اين بيمارستان، بيش از ۳۲ درصد زنان تبريزي به اين بيماري مبتلا هستند.

وي بي اختياري ادراري اضطراري، استرسي و فشاري را از انواع اين بيماري عنوان كرد و گفت: با تغيير در شيوه زندگي، نحوه تغذيه، حفظ وزن مناسب و انجام برخي حركات ورزشي از جمله پياده روي تند مي توان از بروز اين بيماري پيشگيري كرد.

كريمي افزود: تيم پزشكي بيمارستان نور نجات تبريز با بهره گيري از روش هاي جديد اسلينگ در دو عمل موفقيت آميز توانستند اين بيماري را به صورت قطعي درمان كنند.

دكتر سكينه حاج ابراهيمي نخستين دانش آموخته رشته اورولوژي در ايران و پزشك معالج اين بيماري نيز با اشاره به ويژگي هاي روش جديد اسلينگ گفت: اين عمل به صورت بسته انجام مي شود و مشكلات ناشي از بيماري از جمله افتادگي رحم، مثانه و روده نيز همزمان با اين عمل جراحي مرتفع مي شود.

اورولوژيست بيمارستان نور نجات تبريز افزود: وضعيت بيماران جراحي شده رو بهبود بوده و در حال مرخص شدن هستند.

پرفسور الكساندر سوسا از مبتكران عمل جراحي اسلينگ در اسپانيا نيز كه براي نظارت به اين عمل به تبريز آمده بود، اظهار كرد: از اين مدل جراحي فقط در چند كشور اروپايي و آمريكا استفاده مي شود.

وي از توانمندي تيم پزشكي اين بيمارستان ابراز رضايت كرد./س

برچسب ها: موفقیت ، درمان ، ادرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.