بجنورد/

جشنواره ها فرصتي براي درخشش بهتر هنرمندان تئاتر

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اصل برگزاری جشنواره تئاتر آموزش و معرفت افزایی و حساسیت و توجه مدیران به حوزه فرهنگ و هنر و ایجاد زمینه بهره برداری هنرمندان از این بستر را ضروری است.

 



علی مراد خانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، با بیان اینکه تقویت تئاتر در شهرستان ها به چند مولفه نیاز دارد، افزود: مهمترین آن مدیریت استان ها و نگاهی که بخش مدیریت به حوزه فرهنگ هنر دارد است.

وی گفت: اگر آنها به مجموعه ی کار فرهنگ و هنر توجه داشته باشند بقیه مسائل از طریق پشتیبانی معاونت هنری و سیاستگذاری های این حوزه مرتفع خواهد شد.

مراد خاني با بیان اینکه باید برای تئاتر شهرستان ها و استان ها برنامه مدون داشته باشیم، اظهارداشت: به اعتقاد من برگزاری جشنواره پیاپی در برخی مواقع به جای اینکه قدرت زا و معرفت افزا باشد، معرفت زداست و حتی گاهی این اتفاق ممکن است افزایش دانش و آگاهی هنرمندان را موجب نشود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مندی از نظرات هنرمندان در استان ها مبنی بر میزان اثرگذاری هرساله جشنواره و تبدیل شدن آن به یک حرکت جریان ساز را ضروری دانست و افزود: شاید بتوانیم با برگزارکردن جشنواره ها در زمانی که فرصت کافی برای هنرمندان وجود دارد بهره برداری های بیشتر و بهتری داشته باشیم.

مراد خانی همچنین از جشنواره به عنوان بستری برای شناسایی ظرفیت ها و حرکت به سمت اجرای عموم یاد کرد وگفت: باید حرکت های خوبی در این راستا انجام بگیرد و هنرمندان توانایی های خود را در این حوزه و از این طریق بروز دهند.

وی به اهمیت مقوله آموزش در رشد تئاتر اشاره کرد و گفت: برگزاری صرف جشنواره بدون توجه به بعد آموزش ضعف هنرمندان و تئاتر را در بخش های مختلف به دنبال خواهد داشت درحالی که با برنامه ریزی مشخص و بلند مدت در کنار فعالیت های هنری و اجرای ارتقا کیفی آثار در این بخش ممکن خواهد کرد./س

برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.