تبریز/ طی 6 ماهه نخست سال جاری:

رشد 58 درصدی درآمد عمومی گمرک جلفا

مدیر کل گمرک جلفا از کسب درآمد عمومی اداره کل گمرک جلفا به ارزش 856 میلیارد ریال در شش ماه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نامدار در جمع خبرنگاران افزود: در آمد شش ماه نخست گمرک جلفا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به واردات کالا از طریق این گمرک افزود: طی شش ماه اول امسال 113 هزار تن کالا به ارزش 232 میلیون دلار از طریق گمرک جلفا به داخل کشور وارد شده است، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 18 درصد و از نظر ارزش 14 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: ام دی اف و ماشین آلات مکانیکی و صنعتی عمده کالاهای هستند که از کشورهای ترکیه و چین وارد کشور شده اند.

نامدار در خصوص صادرات از محل گمرک جلفا نیز خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سالجاری مقدار 70 هزار تن انواع کالا به ارزش 36 میلیون دلار از طریق گمرک جلفا به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی کاهش 13 درصدی و از نظر ارزش 26 درصد کاهش یافته است.

وی عمده کالاهای صادراتی را در این مدت مصالح ساختمانی، اشیاء پلاستیکی و محصولات پتروشیمی عنوان کرد که به کشورهای آذربایجان و ارمنستان صادر شده است.

مدیر کل گمرک جلفا با اشاره به تردد مسافر از طریق این گمرک افزود: در شش ماه نخست امسال تعداد 457 هزار نفر مسافر ایرانی و خارجی از طریق گمرک جلفا تردد کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: صادرات چمدانی (کالای همراه مسافر) در مدت یاد شده افزایش چشمگیری داشته؛ به طوریکه در همین مدت 525 تن انواع کالای مسافری به ارزش 574 هزار دلار به صورت صادرات چمدانی به جمهوری خودمختار نخجوان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 283 درصد و از نظر ارزش 280 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: مواد غذایی و ظروف پلاستیکی و البسه عمده کالاهای صادراتی را در این مدت تشکیل می دهند.

نامدار، ترانزیت خارجی از طریق این گمرک را یک میلیون و 500 هزار تن به ارزش سه میلیارد دلار عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 454 درصد و از نظر ارزش415 درصد رشد نشان می دهد.

وی ترانزیت داخلی را در این مدت چهار تن به ارزش پنج هزار و 110 دلار برشمرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن کاهش 96 درصدی و از نظر ارزش کاهش 97 درصدی داشته است./س

برچسب ها: گمرک ، رشد ، درامد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.