قم/

نرم افزار چند رسانه ای حافظ رونمایی می شود

همزمان با سالروز بزرگداشت شمس الدين محمد، ملقب به لسان الغيب، غزلسرای بزرگ و نامی ايران در قرن هشتم، از نرم افزار چند رسانه ای حافظ در حافظیه شیراز با حضور مسوولین عالی رتبه کشوری و لشکری رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور اظهارداشت: این مراسم با هدف بزرگداشت این شاعر نامی و رونمایی از نرم افزار گرانسنگ و فاخر حافظ که از تولیدات فاخر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی می باشد، روز پنجشنبه نوزدهم مهرماه برگزار خواهد شد.
غلامرضا رحمانی در ادامه ضمن تشریح نرم افزار ارزشمند حافظ افزود: لوح فشرده چند رسانه‌ای حافظ شامل بيش از پنج هزار بيت از معتبرترين نسخه موجود و با هدف گردآوری و توليد جامع‌ترين نرم‌افزار چند رسانه‌ای اشعار و ابيات شاعر پرآوازه ايران می باشد.
وی ادامه داد: در اين نرم‌افزار استفاده از پنج هزار بيت شعر، 18شرح به صورت مكتوب و 207 عنوان صوت، قرائت و شرح گويا با هنرمندی 15 نفر از گويندگان زبده صدا و سيما در اين لوح فشرده وجود خواهد داشت.
وی به بخش‌های مختلف اين نرم افزار فرهنگی اشاره كرد و گفت: قرائت كامل ابيات، شرح گويای ابيات، فرهنگ نامه واژگان، كتاب‌‌شناسی، عكس و فيلم، فهرست موضوعی استخراج شده از ابيات حافظ بخش‌های مختلف اين نرم‌افزار را تشكيل می‌دهد.
این مراسم قرار است، عصر پنجشنبه 19 مهرماه سال جاری به نشانی شیراز، پایین تر از دروازه قرآن، چهارراه ادبیات – باغ موزه حافظیه برگزار گردد./س
برچسب ها: قم ، رونمایی ، نرم افزار ، حافظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.