فرانس24: روابط ايران و انگليس در حال ازسرگيري است

شبکه خبري فرانس24 در گزارشي درباره از سرگيري روابط ايران و انگليس اعلام کرد انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور ايران نقش مهمي در روابط اين دو کشور داشته است و در همين راستا دو کشور درحال بهبود روابط خود و تبادل سفير هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "بنديکت پايو" خبرنگار فرانس 24 درلندن در اين باره گفت: تحول به وجود آمده، سرآغازي براي نزديک سازي روابط دوکشور است. ماجرا از اين قرار است که ويليام هيگ وزير امورخارجه انگليس در مجلس نمايندگان اين کشور خبر از سرگيري روابط لندن و تهران را اعلام کرد. تهران و لندن قرار است فعلا روابط خود را در سطح تبادل کاردار ترقي دهند و بعد آن را تا سطح تبادل سفير ارتقا بخشند. اين کار هنوز انجام نگرفته و قرار است در آينده انجام گيرد.

خبرنگار فرانس 24 در ادامه گزارش خود به علت قطع روابط دو کشور پرداخت و گفت: سفارت انگليس در تهران در ماه نوامبر 2011 در پي حمله تظاهرکنندگان بسته شد و لندن بعدا دستور بسته شدن سفارت ايران در لندن را صادر کرد.

براساس اين گزارش، از سرگيري روابط دوکشور احتمالا نتيجه دو ديدار جواد ظريف وزير امور خارجه ايران و ويليام هيگ همتاي انگليسي اش در حاشيه نشست مجمع عمومي امسال سازمان ملل بوده است.

با توجه به اين مسائل،بايد ديد که تحولات روابط تهران و لندن چگونه رقم خواهد خورد. 
برچسب ها: فرانس ، هیگ ، ظریف ، ایران ، انگلیس ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار