تبریز/

افتتاح هتل پنچ ستاره پارادايس درشهرستان كليبر

رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: گردشگري فرهنگي مهمترين شاخه گردشگري در ايران است كه ساير شاخه ها در زير مجموعه آن قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، جليل گلشن در مراسم افتتاح هتل پارادايس كليبر، افزود: با توجه به گوناگوني، قدمت و غناي فرهنگ و تاريخ كشور، شاخه هاي ديگر گردشگري همچون طبيعت گردي، سلامت، ورزشي و غيره بايد زير مجموعه اي از اين بخش باشد.

وي توان ثبت ملي آثار تاريخي و فرهنگي تمدني را حايز اهميت بسيار خواند كه ديگر جنبه هاي گردشگري را در كشور تحت تاثير قرار داده است.

وي با بيان اينكه بايد از اين برتري و مزيت به نفع رونق گردشگري استفاده كنيم، افزود: بايد در توسعه گردشگري فرهنگي بكوشيم كه راه اندازي و توسعه هتل ها و ساير زير ساخت ها به ويژه در مناطق داراي اين مزيت هاي گردشگري گامي مهم و موثر در اين زمينه است.

گلشن آذربايجان شرقي را يكي از استان هاي پر جاذبه در برخورداري از آثار تاريخي و آداب و رسوم خواند و گفت: اين استان توانسته با شناسايي نقاط قوت خود در چند سال گذشته گردشگران بسياري را به سوي آثار تاريخي، طبيعت زيبا و نيز توانمندي هاي سلامت خود جذب كند.

وي وجود امكانات گردشگري را از لوازم توسعه اين صنعت خواند و افزود: گردشگري بر محور توسعه اقتصادي اصلي اساسي است كه پس از تحقق حماسه سياسي در عملي شدن حماسه اقتصادي مي تواند نقش موثري ايفا كند.

فرماندار كليبر نيز در اين مراسم با اشاره به جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان گفت: طرحهاي مهم گردشگري در اين شهرستان در حال احداث و اجرا مي باشد كه هتل پارادايس كليبر يكي از اين پروژه هاست.

اصغرپور گفت: براي احداث اين هتل با زير بناي 4200 مترمربع 65 ميليارد ريال هزينه شده شده است كه 50 ميليارد ريال آن آورده شخصي و 15 ميليارد ريال تسهيلات بانكي مي باشد.

وي افزود: اين هتل ظرفيت 230 نفر مسافر را دارد و به صورت مستقيم براي 30 نفر اشتغال ايجاد کرده است.

امام جمعه كليبر هم با بيان اينكه از بركات نظام جمهوري توجه ويژه به مناطق محروم و محرومت زدايي مي باشد، افزود: توجه مسئولين به سرمايه گذاران ويژه باشد تا با استفاده از اين پتانسيل غبار بي توجهي را از چهره اين منطقه بزداييم.

حجة السلام سيد حسين موسوي افزود: در اجراي طرحهاي گردشگري بايد به فرهنگ اسلامي توجه شود و رعايت اخلاقيات اسلامي در مراكز توريستي مورد توجه قرار گيرد.

در اين مراسم از فعالان گردشگري شهرستان تقدير بعمل آمد واز كتاب طرح گردشگري شهرستان كليبر پرده برداري شد/س

برچسب ها: افتتاح ، هتل ، کلیبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.