"چاک هیگل"نماينده ويژه خود را براي تعطيلي زندان گوانتانامو منصوب کرد

"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه "پل لویس" از وکلای یکی از کمیته های کنگره این کشور را به عنوان نماینده ویژه خود برای بستن زندان نظامی گوانتانامو منصوب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛  این تصمیم در راستای برنامه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای بستن این زندان صورت می گیرد. این زندان علیرغم قول اوباما برای بستن آن در سال 2009 همچنان پابرجاست. اوباما در بحبوحه اعتصاب غذای زندانیان این زندان در ماه آوریل قول داد تا تلاشهای خود را برای بستن این زندان تشدید کند.

"لویس" در حال حاضر به عنوان وکیل اقلیت دموکرات در کمیته نیروهای نظامی مجلس نمایندگان آمریکا مشغول به کار است. وی بررسی موضوعات مربوط به زندان گوانتانامو را به عهده دارد.

پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد لویس با تجربیات ارزشمند خود از سمتهای قبلی مسئولیت جدید را به عهده گرفته است. پنتاگون افزود لویس اول نوامبر این سمت را به عهده خواهد گرفت.

اوباما دو نماینده ویژه را در این زمینه منصوب کرده است. کلیفورد سلوان نیز در ماه ژوئن به عنوان نماینده وزارت امور خارجه در امور مربوط به گوانتانامو منصوب شده است.

زندان گوانتانامو در زمان "جرج دبلیو بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا برای نگهداری زندانیانی که پس از حملات یازدهم سپتامبر بازداشت شدند، ایجاد شد. اما مقاومت کنگره و عدم تمایل دیگر کشورها برای پذیرفتن این زندانیان باعث شد این زندان همچنان باز بماند.

پنتاگون اعلام کرد 164 زندانی همچنان در گوانتانامو به سر می برند. تعداد کمی از آنان همچنان اعتصاب غذا کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار