وردپرس: ايران اسرائيل را منزوي كرده است

پايگاه خبری _ تحلیلی "ورد پرس" در مقاله اي عنوان كرد بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در مورد ايران منزوي تر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ورد پرس  ؛ "کوروش ضیابری" در مقاله خود می نویسد : لفاظي هاي نتانياهو عليه ايران ديگر خريداري ندارد و اتفاقات مجمع عمومي سازمان ملل نشان داد كه نخست وزير رژيم صهيونيستي در خصوص ايران تنهاتر از قبل شده و دروغ هاي او ديگر شنونده اي ندارد.

در اين مقاله آمده است: نتانياهو پس از آن سخنراني مضحك در سازمان ملل و نشان دادن نقاشي كودكانه بمب به سران جهان در سال 2012، با تكرار طوطي وار كلمات هذيان گونه  در مورد برنامه هسته اي ايران و دكتر روحاني در شصت و هشتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد بار ديگر خود را مضحكه دنیا كرد.

نتانياهو روحاني را گرگي در لباس ميش توصيف كرد و تقريبا تمام سخنراني كسل كننده و بي ثمر خود را به اظهارات حسن روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل اختصاص داد.به نظر مي رسيد اين هوچي اسرائيلي قبل از آمدن به نيويورك چيزي براي گفتن آماده نكرده و فقط سخنراني دكتر روحاني را زير نظر داشته و سرگرم ساختن جوابيه هايي براي آن بوده است.

 نتانياهو مدعي شد در سه سال گذشته ايران در پنج قاره جهان دست به حملات تروريستي زده و يا دستور انجام چنين حملاتي را صادر كرده است..هيچ كس در آنجا نبود كه اين فرد ديوانه را به چالش بكشد و از او سئوال كند بابت اين اتهامات ديوانه وار خود سند و مدرك ارائه كند.

حقیقت تلخ اينجاست كه از زمان تولد ناميمون رژيم اسرائيل در سال 1948 هزاران فلسطيني توسط اين رژيم آدمكش به قتل رسيده اند و با اين وجود نخست وزير اين رژيم مدعي است ايران حامي تروريسم است. طبق اعلام پروژه آمارهاي درگيري هاي خاورميانه  "اي سي تي" ، فقط در انتفاضه دوم كه از 28 سپتامبر 2000شروع شد و تا 8فوريه 2005 به طول انجاميد بيش از 13000 فلسطيني توسط نيروهاي اسرائيلي كشته شدند.

رژیم صهیونیستی به خاطر اين جنايات عليه بشريت مورد بازخواست قرار نگرفت اما چه كسي مي تواند تصور كند اگر ايران نه 13000 نفر بلكه 13 غيرنظامي يكي از همسايگانش را در روز روشن مي كشت با ايران هم چنين برخورد مي شد؟ 

در عمليات "سرب گداخته" ،يعني قتل عام 2008-2009 غزه، اسرائيل 1147 غير نظامي نوار غزه را كه سالها تحت اشغالش بود به قتل رساند. اين كشتار وحشيانه با هيچ گونه واكنشي در سازمان ملل و ديگر سازمانهاي بين المللي مواجه نشد  و به اسرائيل جرات و جسارت داد تا دست به بي قانوني بيشتر بزند و از مصونيت مقررات و كنوانسيون هاي بين المللي برخوردار باشد و اقدامات جنايتكارانه خود عليه ديگران را انجام دهد.اين همان چيزي است كه نتانياهو را تا به آنجا كه گستاخ كرده او اكنون پاكترين كشور منطقه يعني ايران را به گسترش خشونت و ترور متهم مي كند. 

«نتانياهو در ادامه لفاظی های ضدایرانی خود گفت : روحاني از كشورها خواست به موج او براي مبارزه با خشونت و تروريسم بپيوندند،اما امواجي كه  ايران در 30سال گذشته ايجاد كرده امواج تروريسم و خشونت در منطقه و سراسر جهان بوده است.»

اما محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران كه اولين حضورش در سازمان ملل متحد به عنوان ديپلمات ارشد ايران خيره كننده  و باشكوه بود، موقعييت نتانياهو در جهان را با بهترين كلمات توصيف كرد، او گفت: «نتانياهو منزوي ترين شخص در سازمان ملل متحد است»

ظريف كه در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد با وزيران خارجه 30كشور جهان از پنج قاره ديدار كرد هوشمندانه پوچي و بيهودگي اظهارات نتانياهو را نشان داد و بر اين حقيقت تاكيد كرد كه اسرائيل اكنون منزوي تر از هميشه است در حالي كه ايران به قدرت هاي جهان نزديك مي شود و روابط خارجي خود را بازسازي مي كند و جايگاه بين المللي خود را بهبود ميبخشد،چيزي كه باعث آشفتگي و عصبانيت ساختار سياسي اسرائيل كه بر اساس هراس افكني، جنگ طلبي و دردسر آفريني براي ديگران بنا شده، گشته است.

اين واقعيت انكار ناپذير است كه حيات اسرائيل منوط به تهديدي خيالي است كه براي تل آويو دلسوزي و ترحم بخرد.اين همان چيزي است كه در طول شش دهه به اسرائيل كمك كرده حيات خود را تضمين كند. اكنون كه لحن آشتي جويانه روحاني جهان را متقاعد كرده كه ايران هيچ تهديدي براي هيچ  كشوري نيست و قصد ندارد سلاح هسته اي توليد كند اسرائيل احساس مي كند هيچ تهديدي كه بتواند به بهانه آن امنييت مصنوعي و ساختگي براي خود بسازد براي اين رژيم باقي نمانده است.

دكتر ظريف خردمندانه به اين نكته اشاره كرد كه در 22سال گذشته اسرائيل دائما هشدار داده كه ايران ظرف مدت شش ماه به سلاح هسته توليد خواهد كرد، اما اين اين مهلت شش ماهه هرگز فرا نرسيد و اين امر به وضوح تصديق مي كند كه اسرائيل در مورد تهديد از سوي ايران لاف مي زند.

يك كارشناس اسرائيلي اين حقيقت پنهان را براي "تريتا پارسي" فاش كرد كه «شما بايد بدانيد كه ما اسرائيلي ها به يك تهديد وجودي نياز داريم.اين بخشي از جهان بيني ما است.اگر ما بتوانيم بيش از يك تهديد پيدا كنيم بهتر خواهد بود اما ما با يك تهديد هم كنار مي آييم. 
بهبود روابط ايران با كشورهاي جهان و بخصوص امريكا چيزي است كه اسرائيل را آشفته مي كند. اسرائيل از تداوم دشمني ميان ايران و امريكا سود مي برد و اكنون كه روحاني آشتي با غرب و امريكا را برگزيده اسرائيل خود را بازنده اين ميدان مي داند.

حتي جاناتان ماركوس كارشناس مسائل سياسي در "بي بي سي" نيز اذعان كرده است كه نزديكي ايران و امريكا اسرائيل و هژموني منطقه اي آن را به چالش مي كشد. ماركوس با اشاره به تماس تلفني اوباما و روحاني كه موجي از شور و هيجان را در جهان به راه انداخت نيز گفت ايران در سازمان ملل اسرائيل را غافلگير و نتانياهو را خشمگين كرد. 

به نظر مي رسد اظهارات نتانياهو در مورد اين كه چرخش ايران به سوي غرب اعتباري ندارد ، طرفداران اندكي دارد.حتي در ميان مقامات امريكايي كساني هستند كه معتقدند منطقي است به ديپلماسي ايران زمان بيشتري داده شود تا جواب بدهد.

بنا به گفته "وندي شرمن" معاون امور سياسي وزارت خارجه امريكا و مذاكره كننده ارشد اين كشور در مذاكرات هسته اي، كنگره بايد قبل از هرگونه تصمیمي در مورد تحريم هاي جديد به دولت زمان بيشتري جهت پيگيري مسير ديپلماتيك با جمهوري اسلامي بدهد.شرمن كه به  دولت اسرائيل بسيار نزديك است سعي كرد دوستان خود در تل آويو را نيز راضي كند و به كنگره گفت : امنيت اسرائيل بزرگترين دغدغه امريكا است ، اما او نتوانست اشتياق خود براي آزمودن ديپلماسي با ايران را پنهان كند، چيزي كه اسرائيل قويا آن را نامطلوب مي داند.

مهمتر از همه اين كه "جان كري" خود معتقد است محروم كردن واشنگتن و تهران و كل جامعه جهاني از فرصت يافتن راه حل مسالمت آميزي براي مسئله هسته اي ايران «سوء عمل » است.كري در ديدار با همتاي ژاپني خود در توكيو گفت نيازمودن  تمايل ايران براي هماهنگي با خواسته هاي بين المللي در مورد برنامه هسته اي اش« بدترين سوء عمل ديپلماتيك»  است .

البته اين اظهارات مقامات امريكايي  تحت فشار بي حد اسرائيل و لابي صهيونيست ها در امريكا  مطرح مي شود .آنها  تمام تلاش خود را براي جلوگيري از حصول توافق ميان ايران و قدرت هاي جهان براي پايان دادن به بن بست هسته اي به كار گرفته اند.جاي تعجب نيست كه در سخنان مقامات امريكايي محافظه كاري و خود سانسوري وجود داشته باشد.اما رسانه هاي اروپايي و امريكايي در ابراز هيجان خود بابت نزديكي ايران-امريكا و احتمال انعقاد قرارداد هسته اي ميان آنها (كه رئيس جمهور ايران پيش بيني كرد ظرف مدت 6تا 12 ماه قابل دسترسي است) آزادتر هستند.

در روزهاي اخير خبرگزاري ها ، روزنامه ها ، شبكه هاي تلويزيوني و راديويي امريكا سخنان روحاني را پوشش كامل داده اند و آن را با صفت هايي مانند «بي سابقه»، «اميدبخش»، «صلح آميز» و «منطقي» توصيف كرده اند. آنها از محور روحاني-ظريف و ديپلماس نرمشان در سازمان ملل متحد كه بي ترديد موفقيت آميز بود سخن گفته اند.برعكس آنها نتانياهو را به دليل سخنان عجيب و غريبي كه از هرگونه منطق و عقلانيتي بي بهره بود سانسور كرده اند.

در انتهای این مقاله آمده است : عجيب نيست كه نتانياهو اين روزها عصباني و تنها باشد.منافع بلند مدت رژیم اسرائيل در برهم زدن صلح و نظم جهان نهفته است.اكنون كه صلح و نظم از تهران و واشنگتن سرچشمه مي گيرد كاملا قابل درك است كه نتانياهو و دوستانش در حزب ليكود ديوانه شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار