توانبخشی حرفه ای در جامعه مورد غفلت واقع شده است

توانبخشی حرفه ای رشته ای است که مورد غفلت واقع شده است و این موضوع برای بازگرداندن افراد کم توان به جامعه نيابد ناديده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ ستاره قهاری، دکترای تخصصی کار درمانی در دومین کنگره توانبخشی حرفه ای در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: عرصه توانبخشی پزشکی مورد توجه قرار گرفته است اما توابخشی حرفه ای نیازمند توجه و بازنگری مسئولان و متخصصان عرصه توانبخشی است.

وی با اشاره به  تعداد مقالات پذیرفته شده در دبیرخانه دومین کنگره توانبخشی حرفه ای خاطر نشان کرد: 32 درصد مقالات پذیرفته نشدند چرا که موضوعات توانبخشی حرفه ای به توانبخشی پزشکی سوق داده شده اما توانبخشی حرفه ای را در نظر نگرفته بود.

وی با اشاره به درصد پایین مقالات تحقیقی خاطر نشان کرد: امید داریم مقالات تحقیقی توانبخشی حرفه ای تقویت شود و متولیان عرصه سیاستگذاری توانبخشی حرفه ای و سایر گروههای مرتبط و تاثیر گذار در شناخت و تبيين نقش توانبخشی حرفه ای گام بردارند.

 قهاری برگزاری کارگاه ها و سمینارهای توانبخشی حرفه ای و تبادل نظر متخصصین این عرصه را در تقویت توانبخشی حرفه ای موثر دانست./ح


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار