تبریز/

اختصاص اعتبار و تسریع در اجرای پروژه بزرگراه اهر – تبریز یک مطالبه عمومی مردم و مسئولان منطقه است

فرماندار اهر، اختصاص اعتبار لازم و تسریع در اجرای پروژه بزرگراه اهر – تبریز را یک مطالبه عمومی مردم و مسئولان منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رضا صدیقی گفت: جاده پرتردد اهر- تبریز یکی از محورهای مهم مواصلاتی کشور است که ارتباط شهرهای مناطق مرزی و استان اردبیل را به مرکز استان و شاهراههای اصلی وصل می کند که بدین جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی، گفت: این محور ارتباط زمین شهرستانهای اهر، کلیبر، مشگین شهر، هریس، خواجه، بخشایش، کلوانق، ورزقان، خداآفرین و آبش احمد را به تبریز وصل می کند علاوه از آن اکثر گرداشگران خارجی آسیای میانه که از مسیر پارس آباد، مشگین شهر، استان آذربایجان شرقی را جهت درمان و مسافرت انتخاب می کنند از این مسیر رفت و آمد می کنند که دراین خصوص انتظار داریم مسئولین اهر اجرای سریع این بزرگراه را در اولویت اصلی برنامه کاری خود قرار دهند.

این مقام مسئول همچنین، این منطقه را یکی از محورهای مهم و از شاهراهای گردشگری استان آذربایجان شرقی برشمرد که به جهت وجود آثار تاریخی و گردشگری و واقع شدن چندین منطقه نمونه گردشگری در شهرستان های کلیبر، خداآفرین، هوراند و اهر دراین مسیر تسریع در اتمام این بزرگراه کمک مهمی را به توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری خواهد کرد که این امر می تواند ضمن جلوگیری از مهاجرت از روستاها و شهرهای منطقه به مرکز استان و پایتخت زمینه اشتغال پایدار را نیز فراهم نماید.

رضا صدیقی، گفت: احداث و بهره برداری از باند دوم این محور و تبدیل آن به بزرگراه را در ارائه سرویس مطلوب به مسافران، گردشگران، و سرمایه گذاران، کاهش تصادفات متعدد در این جاده را نیز سبب خواهد شد.

وی، افزود: روزانه بیش از 15 هزار دستگاه انواع خودرو و ماشین آلات سبک و سنگین از این محور عبور می کنند که این رقم در روزهای تعطیل هفته به بیش از دو برابر افزایش می یابد که این امر موجب ترافیک شدید دراین محور، کندی عبور و مرور و تصادفات مکرر را سبب می شود که دراین خصوص با توجه به اینکه این پروژه جزء پروژه های مهرماندگار بوده و از پروژه های اولویت دار ملی در سطح استان می باشد انتظار دارم دولت خدمتگذاری و وزارت راه شهرسازی اهتمام ویژه ای به تسریع این بزرگراه داشته باشند./ز

برچسب ها: اختصاص ، اعتبار ، بزرگراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.