از ماسك مو و ويتامينه مو چه مي‌دانيد؟

تاكنون نرم‌كننده‌اي توليد نشده كه بتواند موها را با يك بار مصرف براي مدت چند ماه نرم و لطيف نگه دارد زيرا مو تركيبي زنده و در حال رشد است.

دكتر لاجوردي متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تنها روش استفاده از ماسك مو و ويتامينه و نرم‌كننده مو با يكديگر متفاوت است در غير اين صورت تاثير نهايي استفاده از هر سه مورد برابر است. تنها خواص استفاده از ماسك مو، ويتامينه مو و نرم‌كننده مو. نرم كردن و از بين بردن حالت وِز موها است و استفاده از هر يك به نوع مصرف، مصرف‌كننده بستگي دارد. 

فردي با موهاي وِز تمايل دارد داخل حمام از نرم‌كننده استفاده كند و فرد ديگري بعد از حمام وقتي مو خشك شد با سرم مو يا اصطلاحا ماسك مو، مويش را مرطوب كند. 

اين متخصص مو در پاسخ به اين سوال كه چرا بعضي از پزشكان بجاي نرم‌كننده از ماسك مو يا به جاي ماسك مو ويتامينه را تجويز مي‌كنند گفت: استفاده از يكي از اين نرم‌كننده‌ها ممكن است تاثير چنداني بر موي فردي ايجاد نكرده باشد به همين دليل شخص از نرم‌كننده ديگري استفاده مي‌كند آنچه مهم است اين است كه هر سه اين تركيبات براي زمان محدودي مو را نرم و لطيف نگه مي‌دارند. 

وي افزود: تا به حال نرم‌كننده‌اي توليد نشده كه بتواند موها را براي مدت چند ماه (با يك بار مصرف) نرم و لطيف نگه دارد زيرا مو تركيبي زنده و در حال رشد است. 

دكتر لاجوردي در پايان اظهار داشت: مصرف هيچ كدام از ويتامين‌ها يا مواد غذايي خاص سبب نرم و لطيف كردن مو نمي‌شود حتي ويتامين‌هاي حاوي روي نيز اثر خاصي در اين مورد بر موها نمي‌گذارند فقط مصرف روي براي افرادي موثر است كه كمبود روي دارند و اين كمبود در درجات خفيفي در تعداد كمي از افراد باعث ريزش مو مي‌شود. 

برچسب ها: مو ، ماسک ، ویتامینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار