آيت‌الله هاشمي شاهرودي:

نهادهاي نظارتي نيازمند سيستم‌هاي نوين بازرسي هستند/ضرر‌هاي ناشي از فرصت سوزي در كشور غير قابل جبران است

آيت‌الله‌هاشمي شاهرودي گفت: نهادهاي نظارتي بايد خود را به سيستم‌هاي نوين بازرسي مجهز كنند تا كمترين هزينه را براي كشور در برداشته باشد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله‌ "هاشمي شاهرودي" در ديدار با "فرزاد نيا" بازرس كل استان قم ضمن آرزوي توفيق روزافزون براي مجموعه سازمان بازرسي، كارهاي انجام شده در حوزه نظارت و بازرسي را خوب ارزيابي كرد و آن را جزء وظيفه ذاتي سازمان بازرسي دانست.

وي دقت نظرها و نظارت‌ها را لازم دانست و با توجه به وظايف ذاتي سازمان بازرسي كل كشور، بهره‌گيري از سيستم‌هاي نوين بازرسي را كه امروزه در دنيا معمول است ضروري برشمرد.

آيت‌الله‌هاشمي شاهرودي با تصريح اين نكته كه هدف از بازرسي‌ها، جلوگيري از ضرر و زيان به دولت، نهادهاي دولتي و عمومي و حتي بخش خصوصي است افزود: از امروز ساير نهادهاي نظارتي هم بايد خود را به سيستم‌هاي نوين بازرسي مجهز كنند تا كمترين هزينه را براي كشور در برداشته باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش، موضوعات بازرسي را نيز مورد توجه قرار داد و تأكيد كرد: اگر چه رسيدگي به تخلفات دستگاه‌ها وظيفه مهم سازمان بازرسي است اما عدم توجه ادارات و سازمان‌ها به وظايف خود و فرصت سوزي‌هايي كه در كشور انجام مي‌شود هم بايد مد نظر اين سازمان قرار گيرد.

وي ضررهاي ناشي از فرصت سوزي‌ها را در كشور بسيار كلان و غير قابل جبران برشمرد و گفت: توجه به اين مسائل موجب جلوگيري از ايجاد وقوع جرم در دستگاه‌ها خواهد شد.

براساس اين خبر به نقل از سازمان بازرسي كل كشور؛ آيت‌الله هاشمي شاهرودي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران كشوري با ذخاير خدادادي فراوان است كه بايد با مديريت صحيح، زمينه بهره‌مندي از آنان فراهم شود بنابراين استفاده كردن از همين امكانات بالقوه و بالفعل هم بايد مورد توجه سازمان بازرسي قرار گيرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام توجه به اين مسائل را موجب جلب توجه مديران و نشان دادن راه درست به آنان توصيف كردكه منافع زيادي براي كشور و ملت خواهد داشت.

فرزادنيا بازرس كل استان قم نيز در اين گفت: اداره كل بازرسي با تمام توان در جهت اجراي صحيح و درست برنامه‌ها و جلوگيري از هر گونه تضييع حقوق بيت‌المال نظارت مي‌نمايد و در اين راستا هيچ گاه در صدد توقف پروژه يا كاري نبوده، بلكه كمك مؤثري براي مديران در جهت اجراي پروژه‌ها بوده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار