آخرین خبرها از راه اندازی پرواز تهران - واشنگتن

رييس سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: بسترهاي لازم براي برقراري پرواز با مقاصد مختلف فراهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،خلبان حميدرضا پهلواني در حاشيه مراسم اعطاي اولين گواهي نامه مديريت تداوم صلاحيت پروازي به شركت هواپيمايي معراج، درباره آزادسازي نرخ بليت هواپيما گفت: براساس بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم، دولت مكلف است قيمت‌ها را آزاد كند كه در اين راستا بسترسازي‌هاي مناسب را فراهم كرده ايم و سال گذشته نرخ بليت‌ها را به طور ميانگين 65 درصد افزايش داديم كه اين افزايش در بسترسازي اجراي اين بند از قانون مطلوب بود.

معاون وزير راه و شهرسازي درباره برقراري پرواز ايران – آمريكا، اظهارداشت: سياست سازمان هواپيمايي بين‌المللي، برقراري ارتباط با كليه نقاط جهان است كه اين امري اجتناب‌ناپذير است.

وي با بيان اينكه سازمان هواپيمايي كشوري به دنبال افزايش تردد و پرواز در كليه نقاط دنياست افزود: بسترهاي لازم براي برقراري پرواز با مقاصد مختلف فراهم شده و به محض اين‌كه دستور هيات دولت براي برقراري پرواز به آمريكا تكليف شود اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: يكي از موارد ديگر بحث تنوع قيمت‌ها بود كه در اين زمينه كف قيمت‌ها را برداشتيم.

خلبان پهلواني رتبه‌بندي شركت‌هاي هواپيمايي را از ديگر اقدامات مهم برشمرد و اين فعاليت‌ها را زمينه ساز آزادسازي قيمت‌ها عنوان كرد.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري درباره توسعه ناوگان گفت:‌ امسال شاهد ورود 22 فروند هواپيما بوديم كه با توجه به برنامه‌هاي پيش رو شايد بتوانيم به بيشتر از ميزاني كه در سند چشم انداز 1404 پيش‌بيني شده دست يابيم.

وي اظهار داشت: شوراي عالي هواپيمايي كشوري دنيا كه چندي پيش در ايكائو تشكيل شد به صورت شفاف بر ايجاد محيط پاك و ايمن براي شركت‌هاي هواپيمايي اصرار دارد كه بر اين اساس مصوبه‌اي را هفته گذشته ارائه دادند و ما آن‌ را به شركت‌هاي هواپيمايي ارسال مي‌كنيم تا شاهد وجود هواپيماهاي نو و در واقع نوسازي جدي در ناوگان هوايي كشور باشيم.

 وي در خصوص اعطاي گواهينامه مديريت تداوم صلاحيت پروازي به وسايل پرنده به شركت هواپيمايي معراج  اظهارداشت: يكي از مزيت‌هاي اين ايرلاين، تجميع صاحبان فكر و تجربه در اين صنعت است و كساني در اين شركت هواپيمايي حضور دارند داراي سه دهه سابقه در عرصه‌هاي مختلف تعمير و نگهداري هواپيما هستند.

وي با بيان اينكه امروز آغاز اجرايي شدن استاندارد part m در صنعت هوانوردي كشور را به نظاره نشسته‌ايم، گفت: شركت هواپيمايي معراج توانست با اتكا به توان متخصصان خود مهم‌ترين و جامع‌ترين تاييديه را در فرايند استاندارد خط هوايي و تامين و تداوم صلاحيت پروازي كسب كند و در واقع آغاز اجراي رسمي استاندارد و part m را سبب شود.

معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: حركتي كه سازمان هواپيمايي كشوري در جهت ارتقاي ايمني و هماهنگي با استانداردهاي بين المللي آغاز كرده محدود به شركت هواپيمايي معراج نيست و شروع تحول و حركتي نو را در صنعت هوانوردي كشورمان نويد مي‌دهد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مرادزاده
۱۴:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
با سلام مگه دیروز آقای پهلوانی برکنار و استاندار سابق مازندران جایگزین ایشان نشده ؟!!!
آخرین اخبار