توجه به مديريت ريسک در کشاورزي ايراني با توجه به شرايط حساس اقليمي ايران سبب شناسايي به موقع آسيب زميني هاي کشاورزي ناشي از مخاطرات محيطي مي شود.

داوود يارمحمدي، کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم توجه به مديريت ريسک کشاورزي گفت: شيوه مديريت کشاورزي از نوع ريسک شيوه اي است که در مناطق حساس به آب بايد مورد توجه کشاورزي و مسئولان بخش کشاورزي است.

وي گفت: شرايط منابع آب در کشاورزي ايراني ايجاب مي کند تا اين شيوه مورد توجه کشاورزان قرار گيرد.

اين کارشناس با بيان اينکه اين شيوه مديريتي ارتباط تنگاتنگ با نوع بيمه ها دارد ادامه داد: در بخش کشاورزي مخاطرات محيطي سبب نابودي منابع مي شود و به همين منظور براي انجام اقدامات موثر مديريت ريسک که صد در صد به کمک کشاورز وابسته است ايجاد انگيزه در کشاورز با تخصيص بيمه اين صدمات را به نصف کاهش مي دهد.

يار محمدي اضافه کرد: اجراي مديريت ريسک در بخش کشاورزي نيازمند آگاهي کامل از شرايط زمين است و تا زماني که بازديده هاي ميداني و آمار دقيق بخش کشاورزي در دسته سر نباشد نمي‌توان به موقعيت در اين شيوه مديريتي اميدوار بود.

وي با تاکيد بر اينکه اجراي اين شيوه مدير ليست نيازمند انجام آزمايشي است گفت: اجراي طرح مديريت ريسک در برخي استانهاي داراي محصولات استراتژيک آغاز شده ولي موفقيت اين طرح در نواحي مرکزي ايران نيازمند اجراي طرح پايلوت کشور است.

اين کارشناس خاطرنشان کرد: ايجاد معاونت مقابله با بحران هاي محيطي و مديريت ريسک در وزارت جهاد کشاورزي سبب ايجاد اين نوع شيوه و مديريت به صورت سازمان يافته براي حفظ ارزش محصولات کشاورزي و حمايت از کشاورز مي شود.

برچسب ها: مدیریت ، ریسک ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار