كيوان كثيريان:

ژانر پليسي فاصله‌ي زيادي با سينماي جهان دارد

توليدات ژانر پليسي در ايران فاصله زيادي با سينماهاي جهان دارد.

"كيوان كثيريان" منتقد سينما، در خصوص آثار توليد شده در ژانر پليسي به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، گفت: ژانر پليسي يكي از پرطرافدارترين ژانرها در جهان است و مخاطبان اين جنس سينما را به دليل هيجاني كه دارد، مي‌پسندند اما متأسفانه تا به امروز اين ژانر در ايران جدي گرفته نشده است.




وي افزود: ژانر پليسي در ايران به دليل كليشه‌اي شدن جذابيت خود را از دست داده و مخاطبان پس از ديدن بخشي از فيلم مي‌توانند آخر فيلم را حدس بزنند.

وي اظهار داشت: در آثار پليسي در قطب مثبت و منفي وجود دارد كه در آن پليس هميشه مثبت و خلافكار هميشه منفي است و اين يك‌رنگ بودن منجر به دوري فيلمسازان از اين ژانر مي‌شود.

"كثيريان" تصريح كرد: يكي ديگر از نكات مهم ژانر پليسي نويسندگي آن است كه علاوه بر جذابيت و فراز و فرودهاي فيلم بايد به گونه‌اي معمايي طراحي شود كه مخاطبان به راحتي نتوانند فيلم را حدس بزنند.

اين منتقد سينما در خصوص منفي بودن پليس عنوان كرد: نمي‌توان گفت تمامي پليس‌ها قهرمان و غيرخلاف هستند چون هيچ‌چيز مطلق نيست اما در اين ژانر محدوديت‌هايي وجود دارد كه باعث يك‌نواختي آن مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: توليدات در اين ژانر بايد واقع‌گرا باشد تا منجر به جذب مخاطب شود چون اين ژانر در تمام دنيا از جذابيت بالايي برخوردار است و مردم كشور ما هم از اين حيث مستثني نيستند، امروز با وجود ساخت آثار پليسي باز هم به نسبت ديگر كشورها نتوانسته موفق عمل كند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار