درگيريهاي شديد بين اعضاي گروهک «دولت اسلامي در عراق و شام» موسوم به داعش و نيروهاي لشکر طوفان شمال وابسته به گروهک ارتش آزاد سوريه در شهر اعزاز در نزديکي مرز با ترکيه از سرگرفته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، در حومه درعا نيز محمد موسي زعبي فرمانده ميداني گروهک لشکر يرموک در کميني که گفته مي شود عناصر وابسته به گروهک النصره در شهر طيبه ايجاد کرده بود کشته شد.

بار ديگر درگيريها بين شبکه دولت اسلامي در عراق و شام معروف به داعش و افراد مسلح لشکر طوفان شمال وابسته به ارتش آزاد در شهر  اعزاز در شمال سوريه ازسرگرفته شد.ديده بان سوريه ( مخالف نظام سوريه مستقر در لندن ) اعلام کرد دو طرف به شدت درگير شدند.ديده بان سوريه از پيشروي افراد مسلح داعش به سوي مقرهاي طوفان شمال در نزديکي گذرگاه مرزي باب السلام با ترکيه خبر داد.

همچنين افراد مسلح داعش به سمت روستاهاي حومه شهر اعزاز پيشروي کردند.اين منبع افزود اين روستاها صحنه مهاجرت گسترده ساکنان آنهاست.از سرگيري درگيريها بين داعش و لشکر طوفان شمال غيرمترقبه نبود. به خصوص آنکه توافق دو طرف دو هفته گذشته به مثابه آتش زير خاکستر بود زيرا داعش مواضعي را که در اعزاز به کنترل خود در آورده بود حفظ کرده بود و به بازداشت افراد مسلح وابسته به طوفان لشکر شمال ادامه داد.

طبيعي بود که اين وضع به حال انفجار برسد زيرا جنگ رسانه‌اي بين دو طرف ادامه داشت. لشکر طوفان شمال، داعش را تهديد کرده بود اعزاز را به گورستان افراد وابسته به داعش تبديل کند.لشکر طوفان، داعش را در بسياري از مناطق به مکر و نيرنگ متهم کرده است.منظور لشکر طوفان نيز حملات داعش به مقرهاي لشکر موسوم به لشکر نوادگان رسول در رقه و دير الزور بود.

ابو محمد عدناني شامي سخنگوي داعش به تعبير خودش حمله ظالمانه براي مخدوش کردن وجهه داعش را محکوم و لشکر طوفان شمال را به دريافت حمايتهاي غربي متهم کرد.تحولات شهر اعزاز باعث نشده است که درگيريها بين داعش و جبهه النصره از يک طرف و افراد مسلح کرد از نظرها دور بماند.منابع رسانه اي کرد از درگيريهاي شديد بين دو طرف در اطراف شهر رأس العين و حلب و حومه آن خبر دادند.
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، درگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار