وزیر دادگستری لیبی امروز اعلام کرد درباره گزارش ها مبنی بر مرگ چند زندانی در زندان های این کشور تحقیق خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛ "صلاح المرغنی" وزیر دادگستری لیبی امروز با اعلام این خبر گفت مسئولان قضایی لیبی درباره مرگ چند زندانی بر اثر شکنجه در زندان های این کشور تحقیق خواهند کرد.

وی که امروز در شهر طرابلس در کنفرانسی خبری در خصوص گزارش سازمان ملل متحد مبنی بر مرگ چند زندانی لیبیایی در نتیجه شکنجه سخن می گفت ، خاطر نشان کرد هرچه که در گزارش سازمان ملل در این خصوص ذکر شده است کاملا صحیح است و براین اساس تحقیق فوری برای شناسایی عاملان شکنجه زندانیان فوت شده صورت خواهیم داد زیرا شکنجه و قتل حاکمیت قانون را در این کشور تهدید و راه دستیابی به آشتی ملی در لیبی را مسدود می کند. وی از فرماندهان امنیتی کشورش خواست از عناصر زیر دست خود که اداره زندان ها را برعهده دارند در این خصوص بازجویی کنند و عاملان این جنایت ها را تحویل عدالت دهند .

وزیر دادگستری لیبی در ادامه سخنانش گفت براساس گزارش ها تاکنون 11 زندانی بر اثر شکنجه جان باخته اند و این افراد در زندان های تحت کنترل گروه های مسلح فوت کرده اند . وی افزود ما تلاش هایی را برای پایان دادن به این گونه رفتارها که مردم لیبی انقلاب خود را علیه آن صورت دادند ، مبذول کرده ایم و این رفتارها از جمله ابزار و وسایل برخورد و سرکوب رژیم سابق در لیبی بوده است .

شایان ذکر است براساس تخمین های سازمان ملل متحد دستکم هشت هزار زندانی در زندان های تحت کنترل گروه های مسلح در لیبی نگهداری می شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار