اردبیل/

محصولات باغی خلخال به کمترین حد کاهش یافته است

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: محصولات باغی سیب خلخال در اثر سرمازدگی به کمترین حد خود رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمد کیانفر اظهار داشت: سرمازدگی بی‌سابقه امسال اصلی‌ترین عامل کاهش محصولات باغی در شهرستان خلخال است.

وی گفت: امسال بیش از 75 درصد محصولات باغی از جمله سیب در اثر سرمازدگی از بین رفت و باغداران شهرستان خلخال تنها 25 درصد از باغات خود محصول برداشت کردند.

کیانفر افزود: سیب از جمله میوه‌هایی است که برداشت آن در پاییز آغاز می‌شود و امسال کشاورزان خلخالی با وجود سرمازدگی با مشکل مواجه شدند.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خلخال همچنین گفت: امسال 3 هزار و 50تن انواع سیب قرمز و سفید از باغات شهرستان خلخال برداشت شده که نسبت به پارسال کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در تولید سایر میوه‌ها نیز این کاهش محسوس مشاهده می‌شود که محصول گردو نیز امسال در خلخال با کاهش زیادی مواجه شده است و سرمای شدید خلخال و به دنبال آن سرمازدگی در فصل بهار باغات غنی گردو در شاهرود خلخال و روستاهای اطراف را نابود کرده است.

کیانفر ابراز داشت: امسال 365 تن گردو از باغات خلخال برداشت شده که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

این کارشناس جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سرمازدگی موجب کاهش محصولات کشاورزی و باغی شده که به دنبال آن ضررهای فراوانی نیز متوجه کشاورزان منطقه شده است به طوری که برداشت گردو از 2 هزار و 400 تن در سال گذشته به 365 تن در سال جاری رسیده است.

کیانفر در ادامه یادآور شد: محصولات باغی در مناطق کوهستانی همچون خلخال بیشتر در معرض خطرات و آسیب‌ها هستند که انتظار می‌رود کشاورزان و باغداران با بیمه کردن محصولات کشاورزی و باغی از گزند این خطرات در امان بمانند/س.

برچسب ها: خلخال ، کاهش ، محصولات ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.