شهرکرد/ همزمان با هفته گردشگری:

آغاز به کار جشنواره طبيعت و روستاگردی در روستای ياسه چای ( یاسه چاه )

جشنواره 3 روزه طبيعت و روستاگردی، با هدف معرفی توانمندی های اقتصادی و محصولات برتر باغي استان چهارمحال و بختیاری، در روستاي ياسه چای ( یاسه چاه ) شهرستان سامان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

همزمان با هفته گردشگری، جشنواره 3 روزه طبيعت و روستاگردی، در روستاي تاریخی و هدف گردشگری « ياسه چای » ( یاسه چاه ) در شهرستان سامان آغاز به کار کرد.

اين جشنواره در قالب 21 غرفه و تا 12 مهرماه جاري، به معرفی توانمندی های اقتصادی و محصولات برتر باغي استان چهارمحال و بختیاری می پردازد.

هدف اين جشنواره تحقق شعار " سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي " و معرفي جاذبه هاي گردشگري روستاي تاريخي ياسه چای ( یاسه چاه ) و قابليت ها و جاذبه هاي گردشگري استان به گردشگران در بخش كشاورزي است.

برگزاري جشنواره پخت آش محلي و برگزاري نمايشگاه صنايع دستي به صورت اكو موزه در خانه هاي روستايي، افتتاح پايگاه اطلاع رساني و راهنمايي گردشگران استان، قايقراني در زاينده رود و معرفي قابليت هاي گردشگري و اقتصادي اين رودخانه به گردشگران، ديدار از بافت تاريخي روستاي ياسه چاي، برگزاري مراسم آئيني نظير گردو چيني، باران خواهي و بازي هاي بومي و موسيقي محلي، و تورهاي رایگان آشنايي با جاذبه هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري از برنامه هاي جنبي پیش بینی شده در این جشنواره است. 

روستای تاریخی و بدون کوچه « یاسه چای » ( یاسه چاه )، از توابع شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری است که در حاشیه رودخانه زاینده رود و در محدوده کوهستانی شمال این شهرستان قرار دارد.

این روستا در فاصله 38 کیلومتری شهر سامان و 50 کیلومتری شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) واقع شده است.

دالان های قدیمی و بافت معماری خاص، روستای بدون کوچه « یاسه چای » ( یاسه چاه ) را به یک روستای هدف گردشگری تبدیل کرده و سالانه گردشگران زیادی به این روستا سفر می کنند.

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر سامان ) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۲
اگه از غرفه هاهم عکس میزاشتین خوب میشد