قم/ نماینده مردم قم در مجلس خبر داد؛

بهره‌برداری از سد کوچری قم تا پایان سال

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه سد کوچری 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این پروژه که بخش مهمی از طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم است تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از تشکیل جلسه مجمع نمایندگان استان قم با حضور علی لاریجانی، حجت‌الاسلام آشتیانی و وی خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه با حضور وزیر و معاون وی مشکل آب قم و همچنین برق روستاهای قم بررسی شد.

وی با اشاره به قول مساعد وزیر نیرو در خصوص تامین آب از محل سرشاخه‌های دز بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که با تامین 50 میلیارد تومان اعتبار سد کوچری تا پایان سال آبگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 60 میلیارد تومان اوراق مشارکت و 15 میلیون یورو به این پروژه اظهار کرد: در این خصوص کمیته‌ای با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و ... تشکیل خواهد شد تا میزان 15 میلیون یورو اعتبار برای قرارگاه خاتم، پیمانکار پروژه کارسازی شود.

وی با اشاره به پیشرفت 70 درصدی عملیات احداث سد کوچری یادآور شد: تلاش بر این است که این پروژه امسال به اتمام برسد.

امیرآبادی با اشاره به اینکه در بخش‌های عمده شهر EC آب بالا رفته است تصریح کرد: در این زمینه قول مساعد داده شد تا مشکل برطرف شود.

وی در خصوص انتقال سیلاب ورامین به دشت مسیله بیان کرد: در این زمینه نیز مقرر شد که به وسیله قرارگاه خاتم برای این پروژه اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین برق شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد:‌ وزیر در این زمینه نیز قول مساعد داد و قرار شد مشکل افت ولتاژ برق روستاها نیز با ارائه ترانس‌های مورد نیاز به شرکت برق حل شود.

وی تصریح کرد: وزیر قول مساعد داد تا در زمینه برق‌رسانی به روستاها نیز همکاری لازم صورت گیرد./س

برچسب ها: قم ، بهره ، برداری ، سد ، کوچری ، پایان ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.