همدان/

برگزاری جشنواره ی گردو تکانی در تویسرکان

جشنواره ی گردوتکانی تویسرکان همزمان با هفته ی گردشگری برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت : این جشنواره امروز صبح در روستای کشانی برگزار می شود .
علیرضا ایزدی با اشاره به تلاش برای ثبت ملی کردن آیین گردو تکانی  تویسرکان در فهرست آیین های ملی کشور گفت : امسال این مراسم با حضور باغداران ، تولید کنندگان و مردم در روستای کشانی از روستاهای هدف گردشگری استان برگزار می شود و با اجرای موسیقی های محلی و پوست کنی گردو و فروش آن به مهمانان و خریداران تا ظهر امروز ادامه دارد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان گفت : امسال با توجه به کاهش برداشت گردو بر اثر سرمازدگی پيش بيني می شود 56 هزار تن گردو در استان برداشت شود.
رنجبر ضرابی با بیان اینکه استان همدان رتبه ی نخست کشور را در تولید گردوی کشور دارد افزود : سرانه تولید محصولات باغی در استان همدان ۳۶۶ کیلو گرم به ازای هر نفر است.
وی در ادامه با اشاره به اينكه بيش از 623 هزار تن توليدات باغباني استان در سال زراعي گذشته بوده است، اظهار داشت: پيش بيني شده در سال زراعي جاري 685 هزار تن محصول باغباني توليد شود.
رنجبرضرابی با اشاره به اينكه سرما و تگرگ موجب كاهش 70 هزار تني توليدات باغباني استان شد، ادامه داد: پيش بيني نهايي اين است كه در سال رزاعي جاري 615 هزار تن انواع محصولات باغي در استان همدان توليد شود./س
برچسب ها: جشنواره ، گردو ، تویسرکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.