جشنواره مد و پوشاک محلی برای ابراز توانمندی های پوشاک کشور/کاهش واردات بی رویه زمینه ای برای ایجاد رقابت سالم در بازار

برگزاری جشنواره مد و پوشاک بستر مناسبی برای معرفی برندهای برتر و نیز ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان داخلی است که عرصه را برای حضور در بازارهای خارجی فراهم می کند.

حسین مهدیزاده تولید کننده پوشاک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هدف از برگزاری جشنواره مد و پوشاک را معرفی برندهای برتر و فعال عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه در جهت اعتلای پوشاک کشور و نشان دهنده نوآوری و خلاقیت تولید کنندگان داخلی است.

وی تصریح کرد: اکثر تولیدات داخلی کشور متناسب با فرهنگ ایرانی تولید می شود تا جایی که بیشتر تولیدات داخلی به کشورهای عراق، امارات، افغانستان، ارمنستان و آذربایجان صادر می شود.

مهدیزاده تاکید کرد: از دولت یازدهم انتظار داریم که جلوی واردات بی رویه کالاها را بگیرد تا عرصه برای رقابت بیشتر بین فعالان این حوزه فراهم شود.

در ادامه حسین اوسخان یکی از تولید کنندگان لباس در ترکیه و شرکای ایرانی، با بیان این مطلب گفت: ما به عنوان یک تولید کننده برتر احساس کردیم که بازار ایران بازار مناسبی برای معرفی پوشاک ترکیه است که می تواند فرهنگ دو کشور را به جهانیان معرفی کند و ما سعی کردیم در تولیدات خود جنس باکیفیت را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: بهترین مکان برای عرضه کالا و تولیدات برگزاری نمایشگاه و جشنواره های بین المللی است که تولید کنندگان می توانند تولیدات خود را به کشورهای دیگر معرفی کنند.

اوسخان یادآور شد: اکثر تولیداتی که در ایران تولید می شود معمولا به کشورهای افریقا، عراق و افغانستان صادر می شود و این حاکی از آینده روشن تولیدات پوشاک ایرانی است.

همچنین در ادامه جواد اویسی تولید کننده پوشاک با اشاره به جشنواره مد و پوشاک گفت: بهترین گزینه برای معرفی تولیدات داخلی برگزاری چنین نمایشگاه هایی است که عرصه را برای حضور فعال در بازار و نیز رقابت سالم فراهم می کند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم در تولیدات خود علاوه بر تولید جنس با کیفیت از نیروهای باتجربه و ماهر همچنین با نگاه سیاست گذاری ویژه در فروش تولیداتخود را به مشتریان معرفی کنیم بطوری که در حال حاضر 300 نفر بصورت مستقیم و 500 نفر بطور غیر مستقیم در این حرفه مشغول به کار هستند.




در ادامه شاهرخ کشاورز دبیر انجمن صنفی مراکز تجاری شهر تهران در رابطه با تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه های پوشاک گفت: تفاوت اصلی این نمایشگاه با سایر نمایشگاه ها در این است که با توجه به  اوضاع واردات پوشاک که بدلیل نوسانات نرخ ارز از شرایط خوبی برخوردار برای تولید کنندگان ایرانی فرصتی استثنایی بوجود آمده   تا بتوانند از این فرصت بخوبی استفاده کرده و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کاری که به جامعه تزریق شده فعالان این صنف را نیز سر ذوق آورده تا با تمام توان در این عرصه فعالیت خود را از سر بگیرند. ضمنا این مکان یک مکان اختصاصی برای تولید کنندگان داخلی است  که در آن فروشی صورت نمی گیرد و فقط معرفی توانمندی های تولید کنندگان داخلی در قیاس با رقبای خارجی به چشم خواهد آمد.

کشاورز در ادامه افزود: این جشنواره بصورت منظم سالی دو بار برگزار خواهد شد تا در خلال آن در یک مقطع از پوشاک بهاره و تابستانه و در مقطع بعدی از پوشاک بهاره و پاییزه رونمایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازار بزرگ سینا برای این جشنواره انتخاب شده است گفت: زیرا از قدیم الایام محدوده چهار راه استانبول بورس سنتی پوشاک کشور بوده و اکثر فعالان این صنف در مراکز تجاری پر شمار این منطقه فعالیت داشته اند و ما نیز به همین دلیل بازار سینا را انتخاب کردیم که هم در دل بورس پوشاک کشور واقع شده و هم اینکه تمامی کسبه این بازار از تولید کنندگان بنام صنعت پوشاک کشور هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این جشنواره تعدادی از برندها با رونمایی از 70 مدل بافت یا پیراهن و شلوار در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند اشاره به این داشت که صنعت پوشاک کشور به حدی از توانمندی از حیث طراحی، برش و ارائه محصولات با کیفیت رسیده که بعضی از برندهایش فقط برای یک فصل 70 مدل محصول را ارائه می کنند و این تعداد مدل از پوشاک عددی است که حتی برندهای بزرگ پوشاک دنیا در جشنواره های فصلی و حراجهایشان کمتر پیش می آید که از این تعداد از مدلهای جدیدشان رونمایی کنند.



گفتنی است که نخستین جشنواره برندهای پوشاک تولیدی در بازار بزرگ سینا با موفقیت برگزار شد. این جشنواره که با هدف حمایت از تولید و تولید کنندگان داخلی و معرفی برندهای جوان و کارآفرین حوزه پوشام برگزار شد با استقبال بسیار خوبی از طرف مدیران مراکز تجاری، فعالان صنف پوشاک، بوتیک داران سراسر کشور و میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و تاجیکستان مواجه شد به نحوی که بیش از 15000 فعال و علاقمند صنعت پوشاک از این جشنواره بازدید کردند.

در این جشنواره 2 روزه 60 برند برتر تولید کننده پوشاک اسپرت و فشن از آخرین محصولات پاییزه و زمستانه خود شامل انواع پیراهن، شلوار لی و کتان، کت، پالتو، پلیور ، سویی شرت، کاپشن، کفش و کمربند رونمایی کردند که با استقبال بسیار خوبی از طرف بوتیک داران مواجه شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، تولید ، پوشاک ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار