ساماندهی متکدیان در سطح شهرستان اسلامشهر

صبح امروز جلسه ساماندهی جمع آوری متکدیان به ریاست معاونت محترم سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان اسلامشهر با حضور ادارات و دستگاههای ذیربط در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معاونت محترم فرمانداری در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان به بیان برخی از معضلات اجتماعی ناشی از تکدی گری پرداخته و اظهار داشتند این معضل اجتماعی است و تکدی گری فقط بخاطر فقر نیست دستهای پنهانی  درکارند و این افراد از طرف گروههای سود جو معمولا خارج از شهرستان ساماندهی می گردند که می بایست تمامی دستگاهها به وظایف خود در جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرستان به درستی عمل نمایند.

سبحانی پور اکثر متکدیان موجود در سطح شهرستان اسلامشهر را غیر بومی دانست و گفت: شهرداری- بهزیستی- شبکه بهداشت و درمان مسئولیتهای قانونی خود را در این راستا مبنی بر جمع آوری و ساماندهی متکدیان انجام خواهند داد ضمن اینکه نمایندگان ویژه قضایی و نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی در ساعات مختلف روز نسبت به جمع آوری متکدیان در سطح شهر اقدام خواهند نمود.

وی با اشاره به تفکیک متکدیان غیر بومی از بومی افزود: افراد بومی پس از شناسایی توسط دستگاههای ذیربط مورد مراقبت قرار گرفته و افراد غیر بومی به شهرستان محل سکونت خود ارجاع داده خواهند شد ضمن اینکه با افراد حرفه ای در این حوزه توسط نیروی انتظامی و مراجع قضایی برخورد قانونی خواهد شد.

سبحانی پور ادامه داد: با توجه به تفاوت سنی افراد و امکان ابتلاء آنان به بیماری خاص ساماندهی این افراد به صورت علمی و کارشناسانه خواهد بود.

وی به یاد آوری عدم گستردگی سطح تکدی گری در سطح اسلامشهر آن را یک پدیده ناهنجار اجتماعی دانست و اشاره کرد: با توجه به تعداد محدود متکدی گران بومی در سطح شهرستان اکثر آنان شهرستانی بوده که در راستای پیشگیری و ساماندهی آنان تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

سبحانی پور با اشاره به بررسی سطوح مختلف این امر توسط گروه آسیب شناسی و برخورد قضایی با هماهنگی ستاد ساماندهی متکدیان و دستگاه قضایی در مواردی که نیاز به اقدامات امنیتی دارد را مهمترین تصمیم اتخاذ شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: هماهنگی با سازمان رفاه شهرداری تهران درجهت موقت متکدیان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تفکیک متکدیان بومی و غیر بومی و اعزام متکدیان غیر بومی به شهرستان محل سکونت و تحت پوشش قرار دادن آنان توسط دستگاههای ذیربط شهرستان مربوط و نیز شناسایی متکدیان بومی و برخورداری آنان از مزایایی کمیته امداد و بهزیستی از دیگر اقدامات اتخاذ شده در این رابطه دانست.
برچسب ها: سازمان ، متکدیان ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار