مدير کل حفاظت محيط زيست خوزستان،

آرامش گوزن ها نيازمند تامين اعتبار 35 ميليارد ريالي

مدير کل حفاظت محيط زيست استان خوزستان گفت: تخصيص اعتبار 30 ميليارد ريالي در کش و قوس نامه نگاري مسئولان است.

 لاهيجان زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: در دولت گذشته 30 ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز امکانات و مقابله با بيماري مياز که گوزن هاي زرد ايراني با آن مواجه شدند تصويب شد که در دولت دهم به دست استان نرسيد.
 
وي با بيان اينکه دولت فعلي پيگير تخصيص اعتبارات است ادامه داد: دولت فعلي پيگير اعتبار مورد نظر است اما تا به امروز در کش و قوس نامه نگاري بين ادارات مانده است.
 
وي با بيان اينکه اعتبارات استاني نيز تامين نشده افزود: در راستاي بهبود وضعيت گوزن هاي زرد احداث يک مرکز قرنطينه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد اعتبارات استاني براي آن تامين شود درحالي که نيازمند 5 ميليارد ريال اعتبار فوري هستيم تا کار پيش رود.
 
وي ادامه داد: قرنطينه در 2 بخش در حال ساخت است که بخش اصلي آن که مساحتي 2 هزار متر مربعي را شامل مي شود نيازمند 600 ميليون اعتبار است.
 
لاهيجان زاده با اشاره به اينکه قرنطينه در مراحل پايه کوبي است گفت: بيشترين هزينه صرف خريد چوب خواهد شد چرا که ديواره هاي اين قرنطينه از جنس چوب خواهد بود، همچنين آبشخور و استخر آب از امکانات تعبيه شده در اين قرنطينه خواهد بود.
 
وي تصريح کرد: طبق طراحي در انتهاي اين قرنطينه کانالي تعبيه شده که گوزن ها با عبور از آن به راحتي کنه زدايي خواهند شد.
 
لاهيجان زاده در پايان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع گوزن هاي زرد ايراني موجود در خوزستان که يکي از بهترين زيستگاه هاي اين گونه است. در جنگل در حدود 45 تا 50 گوزن زندگي مي کنند و درجنگل کرخه نيز 15 تا 20 گوزن با قي مانده که تعدادي از آنها به خاطر حمله مگس هاي مياز دچار بيماري شده اما هنوز زنده اند و تعدادي هم سالم هستند، همچنين طي اين مدت 4 گوزن زنده گيري شد که در حال حاضر در قرنطينه هستند./ ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.